آفتاب

سیپراس پرتغال و اسپانیا را به ایجاد محور ضد آتن متهم کرد

سیپراس پرتغال و اسپانیا را به ایجاد محور ضد آتن متهم کرد

نخست وزیر چپ گرای یونان، اسپانیا و پرتغال را به رهبریی یک توطئه محافظه‌کارانه برای سرنگونی دولت ضد ریاضتی خود متهم کرد و گفت: آنها نگران نیروهای رادیکال خودشان پیش از انتخابات 2015 هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان همچنین انتقادها مبنی بر این مساله که آتن از موضع خود در تضمین تمدید بازپرداخت بسته کمک مالی کوتاه آمده، رد کرد و گفت، عصبانیت و خشم در میان محافظه کاران آلمانی نشان می‌دهد که دولت آتن موافق بوده است.

نخست وزیر چپ گرای یونان در جریان سخنرانی در حزب سیریزا، لیسبون و مادرید را به ایجاد یک محور ضد آتن متهم کرد و گفت: ما در مقابل خود یک محور مخالف از قدرت‌ها می‌بینیم که تحت رهبری اسپانیا و پرتغال است. هدف آن‌ها از میان بردن و سرنگون کردن دولت من است.

پرتغال پس از تابستان با انتخاباتی رو به روست اما هیچ حزب ضد ریاضتی چون حزب تازه تاسیس "پودموس" در اسپانیا و سیریزا در یونان در پرتغال ظاهر نشده است.

نخست وزیر پرتغال پیش از سخنرانی همتای یونانی خود این مساله را رد کرده بود که لیسبون موضع سرسختانه‌ای درباره مذاکرات درخصوص توافق آتن در گروه اروپایی و وزرای اقتصاد ناحیه یورو دارد و افزود: ممکن است که یک تمایل سیاسی در این زمینه وجود داشته باشد اما در کل چنین چیزی صحت ندارد.

پرتغال در سال 2011 در برنامه بسته کمک مالی ناحیه یورو وارد شد اما سال 2014 از این برنامه خارج شد.

با این حال، نخست وزیر یونان همچنان از حمایت مردم کشورش برخوردار است چون براساس یک نظرسنجی 56 درصد از یونانی‌ها بر این باورند که تمدید بازپرداخت بسته کمک مالی یک موفقیت برای آتن است و تنها 24 درصد آن را یک ناکامی می‌دانند.

وزیر اقتصاد ایرلند نیز گفت که آتن باید زمانی که تمدید این بازپرداخت در ژوئن 2015 پایان می‌یابد برای سومین بسته کمک مالی به مذاکره بپردازد، پیشنهادی که سیپراس آن را رد کرده است.

انتهای پیام

کد N750715

وبگردی