آفتاب
هاآرتص:

۲ پیشنهاد ایران در ژنو باعث پیشرفت مذاکرات شد

۲ پیشنهاد ایران در ژنو باعث پیشرفت مذاکرات شد

یک نشریه صهیونیستی به نقل از دیپلماتهای غربی مدعی شد ایران در مذاکرات هفته گذشته در ژنو ۲ پیشنهاد داده که موجب پیشرفت مذاکرات و تعجب قدرت های بزرگ شده است.

به گزارش آفتاب به نقل از تسنیم، یک نشریه صهیونیستی به نقل از دیپلمات های غربی مدعی شد ایران در مذاکرات هفته گذشته در ژنو 2 پیشنهاد داده که موجب پیشرفت مذاکرات و تعجب قدرت های بزرگ شده است.

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی به نقل از برخی دیپلمات های غربی مدعی شد ایران در مذاکرات هفته گذشته دو پیشنهاد درباره آرایش سانتریفیوژها و نیز ذخیره اورانیوم غنی شده ارائه کرد که نه تنها موجب پیشرفت مذاکرات شد بلکه تعجب طرف های غربی را نیز به همراه داشت.

هاآرتص مدعی شد؛ طرف ایرانی حاضر به صرف نظر کردن از یک سوم دستگاه های سانتریفیوژ خود شده و نیز از بیشتر ذخیره اورانیوم با غنای پایین خود چشم پوشی کرده است. این دیپلمات ها در ادامه افزوده اند که با این همه بسیاری از موضوعات همچنان حل نشده باقی مانده و احتمال رسیدن به توافق درباره برنامه هسته ای ایران تا 30 مارس(10 فروردین) پایین است.

طی ماه‌های گذشته اخبار ضد و نقیض فراوانی درباره محتوای مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 منتشر شده که مقامات مسئول همواره آنها را گمانه‌زنی رسانه‌ای عنوان کرده‌اند.


ابراز نگرانی رسانه‌های صهیونیستی درباره پیشرفت مذاکرات هسته‌ای

نگرانی رژیم صهیونیستی از پیشرفت مذاکرات

تلویزیون رژیم صهیونیستی روند مذاکرات هسته‌ای در ژنو را نگران کننده توصیف کرد.  "ایهود یعری" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب در حال پیشرفت است و دیوار تحریم‌ها علیه ایران در حال فروپاشی است.

این تحلیلگر صهیونیست ادعا کرد: لغو تحریم‌های ایران حتی اگر بطور جزئی باشد، زمینه را برای نفوذ هرچه بیشتر ایران در عراق و سوریه و یمن فراهم می‌کند.

"اودی سیگل" دیگر تحلیلگر مسائل سیاسی کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: نتانیاهو با حضور در کنگره آمریکا و سخنرانی در صحن گنکره در اخرین محفل سیاسی در آمریکا مطالبات خود را برای توفق برنامه هسته‌ای ایران بیان می‌کند.
کد N750514

وبگردی