آفتاب

موفقیت چشمگیر ارتش افغانستان بدون حضور نیروهای خارجی

موفقیت چشمگیر ارتش افغانستان بدون حضور نیروهای خارجی

«عملیات ذوالفقار» یکی از موفق ترین عملیات های نظامی در افغانستان بدون حضور نیروهای خارجی بوده که تاکنون ضربات مهلکی را به شبه نظامیان طالبان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر در کابل، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان طی یک نشست خبر گفت: عملیات «ذوالفقار» که از حدود دو هفته پیش در استان هلمند (واقع در جنوب غربی افغانستان) توسط نیروهای امنیتی افغانستان راه اندازی شده است، یکی از موفق ترین عملیات های نظامی در کشور بوده که تاکنون ضربات مهلکی را به شبه نظامیان طالبان وارد کرده است.

آقای صدیقی با بیان این مطلب اظهار داشت: این عملیات بدون حضور نیروهای خارجی انجام می شود و نیروهای امنیتی افغانستان به صورت مستقلانه پاکسازی برخی مناطق افغانستان را آغاز کرده اند.

طبق گزارش ها، در جریان این عملیات ۳۶ فرمانده ارشد طالبان توسط نیروهای امنیتی افغان کشته شده اند. همچنین یک کارخانه مین سازی و یک انبار سلاح و مهمات نیز به دست نیروهای ارتش افغانستان افتاده است.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که مقامات محلی استان هلمند اعلام کردند از سه روز به پیش، طالبان چهارصد خانواده را در این منطقه گروگان گرفته اند. مقامات امنیتی افغانستان تاکید کردند به زودی این منطقه از دست طالبان بیرون خواهد آمد.

کد N750279

وبگردی