آفتاب
وزیر دادگستری:

مدافع دادرسی هستیم اما کسی به دادرسی تمکین نمی‌کند

مدافع دادرسی هستیم اما کسی به دادرسی تمکین نمی‌کند

وزیر دادگستری گفت: از یاد نبریم که فرهنگ حقوقی ما مشکلاتی دارد. به شدت مدافع دادرسی هستیم، اما متأسفانه کسی به دادرسی تمکین نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی پورمحمدی با حضور در صبحانه کاری با فعالان اقتصادی حاضر در اتاق بازرگانی، اظهار کرد: شبکه اقتصادی شبکه بسیار خاص و حساسی بوده و در حال حاضر عمده مسائل کشور ما بر روی مسائل اقتصادی خیمه زده و به دلایل مختلف مسائل اقتصادی ما در کانون تصمیمات‌مان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال چند سالی است که اقتصاد ژاپن با رکود مواجه شده و ما نیز بحث تحریم را در کشورمان به عنوان مهمترین موضوع بین‌المللی و داخلی می‌دانیم. بحث از تحریم داستان نفت است که هم دولت ما و هم اقتصادمان به نفت متکی است، البته نه تنها دولت بلکه بخش خصوصی نیز در این زمینه مشکل دارد. اگر موضوع نفت و رانت‌های با واسطه نفت در حوزه اقتصادی اعم از خصوصی و عمومی نباشد باز ما گرفتاریم.

پورمحمدی با اشاره به این‌که مشکلات زیرساختی و فرهنگی را در بخش اقتصادی داریم، گفت: باید به این موضوع‌ها بپردازیم، البته از یاد نبریم که در کنار این مشکلات، فرهنگ حقوقی ما نیز مشکلاتی دارد. ما به شدت مدافع دادرسی هستیم اما متأسفانه کسی به دادرسی تمکین نمی‌کند و اگر رأی به نفع او صادر شود طرف مقابل تقاضای تجدید نظر می‌کند. یعنی هیچ کس در مقابل رأی داوری و محکمه تمکین نمی‌کند و از همه روش‌ها استفاده می‌کند تا رأی به نفع خودش صادر شود.

وزیر دادگستری تاکید کرد: بحث اقتصاد مقاومتی رسمی‌ترین موضوع کشور است. اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که به خود متکی باشد و به تولید فکر کند. خوشبختانه امسال 20 درصد بهبود کسب و کار را شاهد بودیم.

پورمحمدی با بیان این‌که دنیای امروز، دنیای شدیدتر از تحریم‌هاست و کسی به دیگری در مسائل اقتصادی رحم نمی‌کند، گفت: ما با شرایطی مواجه هستیم که هر روز بدتر می‌شود. البته ناگفته نماند کشور ایران، یک کشور زنده و تأثیرگذار است و به هیچ وجه در مقابل کشورهای دیگر تسلیم نمی‌شود و زیر بار کشور دیگری نمی‌رود.

پورمحمدی تنها راه مقابله در برابر مسائل اقتصادی را، اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: متأسفانه ما فقط با رانت و هزینه کار می‌کنیم، یعنی مدیریت دولتی‌مان مدیریت رانتی است و ما مدیر مصرف هستیم.

ادامه دارد ...

کد N750010

وبگردی