آفتاب
آصفری با مهر تشریح کرد:

فعالیتها و اعتبارات غیرقانونی دولت برای اثرگذاری در انتخابات

فعالیتها و اعتبارات غیرقانونی دولت برای اثرگذاری در انتخابات

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اختصاص اعتبارات خاص به برخی سایتها و سازمانهاگفت:دولت در راستای اثرگذاری در انتخابات اتاقهای فکر تشکیل داده وبا اشخاص مختلف از جمله نمایندگان ادوار در حال مذاکره است.

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از فعالیت زودهنگام انتخاباتی دولت، گفت: متاسفانه شاهد هستیم دولت طی ماههای گذشته در زمینه انتخابات فعال شده و فعالیت های غیر قانونی انجام می دهد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت حق دخالت در تعیین سرنوشت مردم و حمایت از کاندیداهای خاص را ندارد.

وی از جلسات دولت و معاونان و مشاوران با برخی افراد خاص برای حضور در مجلس آینده خبر داد و گفت: برخی مسئولان دولتی که مسئول ساماندهی ستادهای انتخابات هستند، با نمایندگان ادوار هم جلساتی داشتند که نمایانگر دخالت دولت در روند انتخابات است و این اقدامات موجب می شود سلامت انتخابات زیر سئوال برود.

وی تاکید کرد: اگر دولت وقت و منابع لازم را در اختیار دارد آن را صرف حل مشکلات اشتغال و تورم کند و از فعالیت های زودهنگام انتخاباتی و خلاف قانون خودداری نماید.

عضو کمیسیون امنیت ملی، ادامه این روند را موجب بی اعتمادی مجلس به دولت خواند و گفت :مجلس جلوی اقدامات دولت برای دخالت در انتخابات خانه ملت و خبرگان را خواهد گرفت.

آصفری، تخصیص اعتبارات به مجموعه های فرهنگی و سایت های خاص را نمونه بارز دخالت دولت در روند انتخابات خواند  و گفت: دولت تلاش دارد تا با استفاده از این بودجه ها، جریان خاص مورد نظر خود را روی کار آورد که این اقدامات دور از انصاف و تدبیر است.

وی از دولت خواست اجازه دهد مردم آزادانه گزینه های خود را انتخاب کنند و اظهار داشت: مجلس در خصوص بودجه محیط زیست جلوی اقدام دولت را گرفت، زیرا اخبار کامل داشتیم که این پول قرار نبود برای محیط زیست استفاده شود و قرار بود به فاز انتخاباتی سوق داده شود و در همین راستا این بند از بودجه حذف شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی از تشکیل اتاق فکر در برخی از سازمان ها و وزارتخانه ها برای اثرگذاری در انتخابات مجلس و خبرگان خبر داد و گفت: دولت به جای فعالیت های سیاسی، تلاش کند تا مشکلات مردم را حل کرده و با این اقدامات رای ملت را به دست آورد.

وی در پایان تاکید کرد: در ادامه بررسی لایحه بودجه اجازه اختصاص بودجه های خاص به برخی از سایت ها و موسسات را نخواهیم داشت و اگر چنین بودجه هایی تصویب شود، با اعمال نظارت اجازه هزینه کرد آن در مقاصد انتخاباتی را نمی دهیم.

 

 

 

 

کد N749943

وبگردی