آفتاب

بازداشت جاسوسان واشنگتن در کاراکاس/ واکنش مادورو به اقدام آمریکا

بازداشت جاسوسان واشنگتن در کاراکاس/ واکنش مادورو به اقدام آمریکا

ونزوئلا از تصمیم دولت این کشور برای کاهش تعداد دیپلمات های آمریکایی در کاراکاس و همچنین قوانین جدید سفر برای آمریکائی ها بدنبال بازداشت چند جاسوس در کاراکاس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس این قوانین جدید، آمریکائی هایی که از ونزوئلا خارج می شوند برای بازگشت مجدد به این کشور باید مجددا درخواست گذرنامه کنند. 

بر اساس اعلام دولت ونزئلا، چند شهروند آمریکایی که در فعالیتهای مخفیانه جاسوسی دست داشتند و تلاش می کردند مردم را در مناطق ساحلی ونزوئلا بر ضد کاراکاس تحریک کنند بازداشت شده اند. 

در همین رابطه روز گذشته، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، اعلام کرد که دولت این کشور چند آمریکایی را که در ونزوئلا جاسوسی می کردند بازداشت کرده است. 

مادورو در جمع طرفداران خود با اعلام این خبر افزود شهروندان آمریکایی از این پس باید برای سفر به ونزوئلا روادید دریافت کنند. 

وی افزود دولت ونزوئلا از ورود برخی از مسئولان آمریکایی به ونزوئلا جلوگیری خواهد کرد. مادورو تاکید کرد این اقدام در پاسخ به اقدام مشابهی که دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بر ضد گروهی از مسئولان ونزوئلایی اتخاذ کرده است صورت خواهد گرفت. 

این در حالی است که پیشتر رئیس جمهور ونزوئلا نسبت به اقدامات سفارت امریکا در کاراکاس هشدار داده بود. 

کد N749890

وبگردی