آفتاب

دستور مادورو برای کاهش تعداد کارمندان سفارت آمریکا در ونزوئلا

دستور مادورو برای کاهش تعداد کارمندان سفارت آمریکا در ونزوئلا

رئیس‌جمهوری ونزوئلا به وزارت خارجه کشورش دستور داد تا شمار مقام‌های مجاز به کار در سفارت آمریکا در کاراکاس را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، "نیکولاس مادورو،" رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت که وی دستور کاهش کارمندان سفارت آمریکا در کاراکاس را صادر کرده است و این اقدام را در تلافی اقدام مشابه سال گذشته واشنگتن انجام داده و دیگر اجازه نخواهد داد برخی از مقام‌های آمریکایی وارد کشورش شوند.

وی در جمع حامیانش تاکید کرد: ونزوئلا از این پس از شهروندان آمریکایی می‌خواهد که پیش از ورود اقدام به تهیه روادید کنند.

رهبر سوسیالیست ونزوئلا همچنین اعلام کرد که دولتش شماری از شهروندان آمریکایی را بازداشت کرده و اتهام آنها جاسوسی است؛ اقدامی که باعث تیرگی بیش از پیش روابط دو کشور می‌شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اخیرا اتهام‌های جدیدی را در رابطه با تلاش واشنگتن برای سرنگونی دولتش مطرح کرده است. مادورو در جریان یک راهپیمایی در کاراکاس گفت: ما برخی از شهروندان آمریکایی را به دلیل اقدامات مخفیانه از جمله جاسوسی بازداشت کرده‌ایم. آنها تلاش می‌کردند که مردم ونزوئلا را در شهرهای مختلف تحت تاثیر قرار دهند.

یکی از بازداشتی‌ها، خلبان آمریکایی است که در ایالت تاچیرا بازداشت شد و اسناد زیادی به همراه داشت.

وی گفت که چندین سیاستمدار آمریکایی از جمله "جورج بوش" رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، "دیک چنی" معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا و سناتور "باب منندز" اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.

سناتور منندز در واکنش به این اقدامات گفت: اینکه من از سوی رژیم مادورو تحریم شوم، هرگز مانع نمی‌شود درباره ویرانی‌هایی که دولت وی به وجود آورده، صحبت نکنم.

یکی از سخنگویان سفارت آمریکا در کاراکاس نیز در این رابطه اظهارنظری نکرد و گفت که نمی‌تواند اظهارنظر کند چون هیچ ارتباط دیپلماتیک رسمی با دولت ونزوئلا وجود ندارد.

یک مقام ارشد دولت اوباما نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت: ادامه اتهام‌ها علیه آمریکا و اینکه آمریکا برای بی‌ثبات کردن دولت ونزوئلا تلاش می‌کند، کاملا بی‌پایه و اساس و غلط است.

انتهای پیام

کد N749883

وبگردی