آفتاب
معاون سازمان زندان‌ها:

زندان‌های ایران از نظر حقوق بشر جزو مترقی‌ترین‌هاست

زندان‌های ایران از نظر حقوق بشر جزو مترقی‌ترین‌هاست

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: از نظر بهداشتی و قضایی مقررات حقوق بشر زندان‌های ایران در سطح بین‌الملل جزو مترقی‌ترین‌هاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، ابوالفضل حجتی‌پور در نشست هم‌اندیشی انجمن‌های حمایت از زندانیان سیستان و بلوچستان افزود: اگر بتوانیم برای زندانیان تسهیلات ایجاد کنیم و خدمات مراقبتی بعد از خروج را به خوبی انجام دهیم میزان بازگشت زندانی به ارتکاب جرم کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: زندان برای امنیت جامعه است و نباید به یک مکان ضدامنیتی برای جامعه تبدیل شود و حاصل آن افزایش جمعیت کیفری شود.

حجتی‌پور با بیان این‌که «برخورد زندان‌بان با زندانی در ایران بسیار مطلوب است» اظهار کرد: زندان برای بسیاری از افراد پشیمان فرصتی برای خودسازی است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد ورودی به زندان‌های کشور با هر جرمی آلوده به اعتیاد و مواد مخدر بوده و دارای رفتارهای پرخطر و سابقه‌دار بوده و به انواع و اقسام بیماری‌های واگیردار مبتلا هستند که هزینه‌های هنگفتی برای سازمان زندان‌ها دارد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: با توجه به اینکه تاسیس زندان در نظام الهی مبتنی بر اصلاح و تربیت است، تمام خدمات در مسیر اصلاح و تربیت انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N749777

وبگردی