آفتاب
سلاحورزی مطرح کرد:

عدم همکاری برخی بانکها در تقسیط بدهی واحدهای تولیدی لرستان

عدم همکاری برخی بانکها در تقسیط بدهی واحدهای تولیدی لرستان

خرم آباد – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد از عدم همکاری برخی بانکهای این استان در تقسط بدهی واحدهای تولیدی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاحورزی شامگاه شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان با بیان اینکه متاسفانه به دلیل مشکلات واحدهای تولیدی استان بخش عمده ای از آنها امکان استفاده از تسهیلات بانکی را ندارند اظهار داشت: یکی از مشکلات واحدهای اقتصادی استان بدهی های معوق است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی با بانکهای استان لرستان عنوان کرد: ممکن است که در این جلسه علت عدم تقسیط بدهی واحدهای تولیدی استان از سوی بانکها بدهی این واحدها و یا عدم مراجعه فعالان اقتصادی عنوان شود که این امر نیز دارای دلایل مختلفی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد با اشاره به سنگ اندازی بانکهای استان برای تقسیط بدهی واحدهای اقتصادی لرستان تصریح کرد: متاسفانه برخی بانکهای استان از واحدهای اقتصادی طلب آورده های ۱۰، ۱۵ و ۲۰ درصدی را می کنند.

سلاحورزی همچنین مشکل دیگر واحدهای اقتصادی لرستان را قراردادهای جدید برای تقسط بدهی معوقات با نرخ سود جدید عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این زمینه بانکها به هیچ عنوان به نرخ مرجع دین و بدهی توجهی ندارند و این در حالیست که هیچ منطقی قرارداد جدید با نرخ سود ۲۴ درصد را تایید نمی کند.

وی با بیان اینکه همچنین اغلب بانکها در قراردادهای جدید برای تقسیط بدهی واحدهای تولیدی از آنها طلب وثایق و تضامین جدید می کنند گفت: نتیجه این مانع تراشی های بانکها این بوده که فعالان اقتصادی و مدیران واحدهای تولید استان ترجیح می دهند که برای تقسیط بدهی خود اقدام نکنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد همچنین به موضوع عدم ارزیابی به روز وثایق فعالان اقتصادی استان از سوی بانکها اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که در این زمینه بر اساس دستور العمل ها وثایق فعالان اقتصادی استان تجدید ارزیابی شود که متاسفانه این امر در استان صورت نمی گیرد

کد N749652

وبگردی