آفتاب
میرمحمد صادقی خبر داد:

پرداخت۱۴۰هزارمیلیاردتومان به دولت برای خرید کالا/کمک به خرید گندم

پرداخت۱۴۰هزارمیلیاردتومان به دولت برای خرید کالا/کمک به خرید گندم

خرم آباد - مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی کشور گفت: ۱۴۰ هزار میلیارد تومان منابع عادی به دولت برای خرید کالاها داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اصغر میرمحمد صادقی شامگاه شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل سالن جلسات استانداری لرستان با بیان اینکه تولیدکنندگان در خط اول جهاد اقتصادی قرار دارند اظهار داشت: هدف ما از سفر به استانها ضمن شنیدن صحبت های فعالان اقتصادی، مشورت با تولیدکنندگان برای رفع مشکلات است.

وی با بیان اینکه با تعامل بانکها و بخش تولید و خصوصی باید دو طرفه باشد بیان داشت: امسال وضعیت بودجه کشور با توجه به کاهش قیمت نفت مشخص است که با این وضعیت عدم تحقق درآمدها شاید سال ۹۴ سال چندان خوبی در عرصه اقتصاد در حوزه کلان نباشد.

تکلیف ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بانکها برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه

میرمحمدصادقی با بیان اینکه امسال بانک مرکزی بخش عمده ای از منابع را به سمت خریداری محصولات و کالاها سوق داده است عنوان کرد: در بحث خرید گندم با توجه به اینکه باید پول کشاورزان نقد داده می شد بانک مرکزی برای پرداخت این پول به دولت کمک کرده است.

وی با بیان اینکه در توزیع منابع ما سه طرف مصرف کننده داریم که یکی از این مصرف کننده ها دولت است ادامه داد: از سوی دیگر قانون بودجه نیز تکالیفی را بر عهده سیستم بانکی گذاشته است.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی کشور افزود: ما فقط امسال در بحث تسهیلات قرض الحسنه بالاتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تکالیف به روی دوش سیستم بانکی بوده است.

میرمحمدصادقی ادامه داد: همچنین ۱۴۰ هزار میلیارد تومان منابع عادی به دولت برای خرید کالاها داده شده است.

در هیچ کجای دنیا بازار پول تسهیلات بلندمدت نمی دهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ برخی قوانین مربوط به تقسیط و استمحال بدهی های بانکی نیز گفت: این بندها قانون مصوب بوده و تنها بانک مرکزی مسئولیت ابلاغ آنها را بر عهده داشته است و اینکه در روند تقسیط بدهی ها به هیئت مدیره و مدیران عامل بانکها اختیار داده شده مربوط به اصل قانون است.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی کشور در ادامه سخنان خود به مشکلات سیستم بانکی کشور اشاره کرد و یادآور شد: در هیچ کجای دنیا بازار پول تسهیلات بلندمدت نمی دهد.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه حداکثر زمان در پرداخت تسهیلات در بازار پول یعنی بانکها در کشورهای دیگر یکساله است تصریح کرد: در کشور ما به سمت پرداخت تسهیلات در بازه زمانی پنج تا هفت ساله رفته ایم.

تکالیف بازار سرمایه هم به بازار پول محول شده است

وی ادامه داد: اگر بخواهیم واقعا به سمت سیستم واقعی و درست در زمینه بازار پول حرکت کنیم این بازار حداکثر یکساله بوده و تنها باید سرمایه در گردش پرداخت کند.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی کشور یادآور شد: این در حالیست که متاسفانه تکالیف بازار سرمایه هم به بازار پول محول شده و متاسفانه از این ضعف های سیستم اقتصادی کشور است.

کد N749649

وبگردی