آفتاب
سالاری:

قرارداد راه‌آهن بوشهر آماده و منتظر توافق نهایی ایران و چین است

قرارداد راه‌آهن بوشهر آماده و منتظر توافق نهایی ایران و چین است

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: همه مراحل اجرای راه آهن بوشهر انجام شده و قرارداد آن، آماده و فقط منتظر توافق نهایی بین المللی بین ایران و چین است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری عصر شنبه در دهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه برخی ازتصویب و اعلام نشدن اجرای پروژه راه آهن بوشهر توسط رئیس جمهور در سفر اخیر وی به استان، گلایه‌هایی مطرح می‌کنند، اظهار داشت: رئیس جمهور در چندین سخنرانی، از جمله نشست خبری در بوشهر تاکید کرد که اجرای راه آهن اصفهان ـ شیراز بدون اجرای راه آهن بوشهر ـ شیراز توجیه اقتصادی ندارد.

وی یادآور شد: طبق گفته دکتر روحانی، اجرای راه آهن بوشهر، اولویت دولت است و چون توافق نهایی بین ایران و چین انجام نشده بود، رئیس جمهور خبر قطعی تصویب این پروژه را اعلام نکرد.

استاندار بوشهر افزود: دکتر روحانی بنا ندارد پروژه‌ای که همه مشخصات آن، شفاف نشده را اعلام کند؛ زیرا معتقد است اگر قول و وعده‌ای داد، باید حتما عملی شود و چون منابع مالی پروژه راه آهن بوشهر قرار است از طریق فاینانس چین تامین شود، اگر توافقات نهایی ایران و چین قبل از سفر رئیس جمهور به بوشهر انجام شده بود، خبر قطعی اجرای طرح از طریق دکتر روحانی به مردم استان داده می شد.

سالاری تاکید کرد: قرارداد تجاری این پروژه در شرکت زیرساخت امضا شده و اجرای آن، منوط به رفع اختلافات در سرجمع اعتبارات پروژه بین ایران و چین است.

وی با بیان اینکه در سال های ۹۴ و ۹۵ حجم اعتبارات از محل سفر رییس جمهور به استان و تعهدات نفت، سه برابر افزایش دارد، افزود: نیاز است دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم برای هزینه کرد این اعتبارات در پروژه های مهم را داشته باشند.

رییس شورای برنامه ریزی استان بوشهر ابراز داشت: معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری تا پایان سال، ۶۱۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده در سفر اخیر رئیس جمهور به استان را ابلاغ خواهد کرد و هر اعتباری که رئیس جمهور در این سفر اعلام کرده در بودجه سال های ۹۴ و ۹۵ خواهد آمد، لذا دستگاه‌های اجرایی استان از فروردین سال آینده می‌توانند نسبت به اجرای پروژه‌های خود اقدام کنند.

مصطفی سالاری از تسریع در روند ابلاغ بودجه و اعتبار استان در سال آینده خبر داد و افزود: بخشی از کارهایی که شاخص‌های ملموس‌تری دارد در اولویت انجام قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت استان در سال آینده بر دو حوزه آب و برق خواهد بود، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان ظرف مدت دو هفته آینده، پروژه های شاخص حوزه خود را به منظور بررسی طرح ها و تخصیص بودجه، به معاونت برنامه ریزی استانداری پیشنهاد دهند.

کد N749619

وبگردی