آفتاب
آيت الله صفايی بوشهری:

نخبگان بوشهر منظومه مدیریت علم و فن‌آوری را در استان طراحی کنند

نخبگان بوشهر منظومه مدیریت علم و فن‌آوری را در استان طراحی کنند

بوشهر - نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نخبگان بوشهر منظومه مدیریت علم و فنآوری را در استان طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر شنبه در نشست با رئیس و شورای علمی بنیاد نخبگان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف بوده است ولی نیاز است که این پیشرفت‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای نهضت احیای علم و فن‌آوری در حوزه‌های بنیادین بر اساس طرح‌های نوین و کارا در استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: نداشتن یک سند چشم انداز کارشناسی شده و دانش بنیان باعث کاهش سرعت پیشرفت استان بوشهر شده است.

امام جمعه بوشهر با انتقاد از نبود یک مدیریت واحد در تمامی حوزه‌های نخبه‌پروری استان بوشهر، تصریح کرد: عدم امنیت شغلی مسئولان و نبود زیرساخت‌ها و عدم توجه جدی به نخبگان باعث کاهش شتاب پیشرفت‌های استان شده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت استان بوشهر نیاز پیشرفت علم و فناوری است، اضافه کرد: جغرافیای استان بوشهر یک جغرافیای علمی است و برای توسعه و پیشرفت نیز باید شاهد توسعه علمی باشیم.

آیت الله صفایی بوشهری به وظایف نخبگان استان بوشهر برای ایجاد تحول مثبت در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: باید منظومه مدیریت علم و فنآوری در استان بوشهر طراحی شود تا این استان تبدیل به آلبوم توسعه و پیشرفت ایران شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: نبود مدیریت علم و فن‌آوری در استان بوشهر باعث می‌شود تا این استان هم از نظر پیشرفت نظری و هم پیشرفت مدیریتی دچار بحران های جدی شود.

کد N749610

وبگردی