آفتاب

پایان المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور در مازندران

پایان المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور در مازندران

ساری - المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور با معرفی قهرمانان رشته های مختلف به کار خود در مازندران پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره مسابقات ورزشی کارگران کشور با شرکت حدود دو هزار ورزشکار در ۲۴ رشته ورزشی از روز پنجشنبه در ۱۵ شهر مازندران آغاز شد و شامگاه شنبه پایان یافت.

قهرمانی مسابقات والیبال بانوان المپیاد کارگری کشور به پیکان تهران رسید و تیم والیبال بانوان پیکان تهران با برتری مقابل رامک فارس کاپ قهرمانی المپیاد کارگری کشور را از آن خود کرد و اصفهان سوم و مازندران به کسب مقانم چهارمی بسنده کرد.

در رشته تنیس روسی میز که ۶۰ ورزشکار به صورت دوره ای در مرحله اول و تک حذفی در مراحل بعد با هم رقابت کردند، در پایان این رقابت ها، "رامین شریفی " از گلستان  به مقام قهرمانی رسید، "کامران عمویی " از گیلان دوم شد و "روح اله شیشیه گرها" از  قزوین و "علی رحیل زاده" از خراسان رضوی به مقام سوم مشترک این رشته دست یافتند.

در پایان روز اول اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور، تیم مازندران در صدر جدول رده بندی توزیع مدال ها قرار داشت.

در رشته شنا نیز با شرکت ۱۲۰ شناگر از ۲۴ استان کشور برگزار شد، در رشته ۱۰۰ متر آزاد رده سنی زیر ۳۹ سال، "فتاح اسدپور "‌از مازندران، در رشته ۱۰۰ متر آزاد رده سنی بالای ۴۰ سال، " ساسان کریمی "‌از خوزستان، در ماده ۱۰۰ متر قورباغه رده سنی زیر ۳۹ سال، "‌علی امینی نجفی "‌از تهران، در ماده ۱۰۰ متر قورباغه رده سنی بالای ۴۰ سال، "‌پیمان کپچالی "‌از آذربایجان شرقی قهرمان شدند.

در مسابقات المپیاد کارگران کشور، خراسان رضوی مدال طلا مسابقات دومیدانی را از آن خود کرد.

در رده‌بندی تیمی، خراسان رضوی با چهار مدال طلا اول، لرستان با کسب دو مدال طلا دوم  و تهران با یک مدال طلا مقام سوم کشور را کسب کرد.

در دوومیدانی در ۶۰ متر سرعت، بهروز سیستانی از خراسان رضوی، ۶۰ متر مانع، سیاوش سپهوند از لرستان، ۴۰۰ متر، سجاد زارع از لرستان، ۱۵۰۰ متر،   رضا آریانیک از خراسان رضوی، ۳۰۰۰ متر، رضا آرییانیک از خراسان رضوی، پرتاب وزنه، علیرضا مهرصفوتی از تهران، پرش طول، بهروز سیستانی از خراسان رضوی، قهرمان شد.

در بخش تیمی، خراسان رضوی با ۴ طلا و ۱ نقره، لرستان با ۲ طلا و ۱ نقره و تهران با ۱ طلا به ترتیب اول تا سوم و تیم های سمنان، هرمزگان، خ شمالی، مرکزی هر کدام با یک نقره و آ. ش با ۲ برنز به ترتیب پشت سر هم قرار گرفتند.

دردوی ۳۰۰۰ مترحسین کیهانی باحدنصاب ۸:۱۹:۵۴، دردوی ۱۵۰۰ مترحسین کیهانی باحدنصاب ۳:۵۰:۱۴، برتر شدند.

در رقابت های فوتسال اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور با قهرمانی تیم تهران و نایب قهرمانی تیم هرمزگان در جویبار به کار خود پایان داد و  در دیدار نهایی این رقابت ها، تیم تهران با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل هرمزگان به برتری رسید و مدال طلای این رقابت ها را به گردن آویخت.

در شطرنج که به میزبانی تنکابن برگزار شد، عابد امینی از تیم مازندران بالاتر سایر حریفان به مقام قهرمانی این رقابت ها دست یافت، حسین بریخ ازتیم البرز در جایگاه دوم ایستاد و مهدی حسینعلی از تیم زنجان و غلامرضا پارسا در جایگاه سوم قرار گرفت.

در رقابت های شطرنج اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور ۲۰ شطرنج باز از ۲۰ استان کشور حضور داشتند.

قهرمان برخی رشته های ورزشی نیز روز گذشته معرفی شدند.

کد N749609

وبگردی