آفتاب

یک مقام آذری: حل مناقشه قره‌باغ بدون تهران و آنکارا غیرممکن است

یک مقام آذری: حل مناقشه قره‌باغ بدون تهران و آنکارا غیرممکن است

یک مقام آذری نقش تهران و آنکارا را در حل مناقشه قره باغ غیرقابل حذف دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه «گوندم خبر»، راسم موسی بی اف، عضو کمیته روابط پارلمانی و مناسبات بین‌المللی مجلس ملی جمهوری آذربایجان در اظهار نظری پیرامون آخرین سفر رییسان گروه مینسک به منطقه گفت: کنار گذاشتن ترکیه و ایران از روند حل و فصل مناقشه قره باغ غیرممکن است و با وجود این که ایران مأموریتی به عنوان میانجی ندارد اما حل مناقشه قره باغ بدون آنکارا و تهران غیرممکن است.

او با تاکید بر این که ایران هم مرز با منطقه مناقشه است، افزود: لاینحل ماندن این مسأله و احتمال شروع عملیات نظامی، تأثیر مستقیمی بر منافع ایران دارد.

این مقام آذری با اشاره به این که ایروان علاقمند به احیای روند مذاکرات نیست، اضافه کرد: رییسان گروه مینسک نمی‌توانند بر روند مذاکرات تأثیرگذار باشند و به همین دلیل، آذربایجان از فعالیت رییسان گروه مینسک انتقاد کرده و پیشنهاداتی در رابطه با تغییر و افزایش تعداد اعضای گروه میسنک را مطرح می‌کند.

به نوشته این روز نامه، ناظران سیاسی معتقدند بعد از اظهارات اخیر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در باکو مبنی بر آمادگی ایران برای کمک به حل مناقشه قره باغ، توجه اعضای مینسک و کشورهای منطقه به نقش ایران در این موضوع معطوف شده است.

انتهای پیام

کد N749563

وبگردی