آفتاب

دو کارشناس آمریکایی: بروز یک حمله تروریستی در هند منجر به یک جنگ هسته‌ای خواهد شد

دو کارشناس آمریکایی: بروز یک حمله تروریستی در هند منجر به یک جنگ هسته‌ای خواهد شد

به گفته کارشناسان آمریکایی یک حمله تروریستی به هند ممکن است منجر به حمله هسته‌ای این کشور به پاکستان و در نهایت بروز یک تقابل هسته‌ای جدی در یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق جهان شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از پایگاه خبری ایندیا تایمز، کنگره آمریکا با دعوت از مقامات وزارت خارجه دولت اوباما و کارشناسان اندیشکده‌های مختلف به‌منظور گفت‌وگو در زمینه سیاست خارجی دولت اوباما برای به نتیجه رسیدن درباره تصویب بودجه لازم در زمینه موضوعات سیاسی خارجی آمریکا است.

در یکی از این نشست‌ها، جورج پرکویچ و اشلی تلیس، کارشناسان موضوعات مربوط به جنوب آسیا در گفت‌و‌گو با برخی از نمایندگان کنگره آمریکا اظهار کردند: در صورت بروز یک اقدام تروریستی جدی در هند، ممکن است این کشور با فرض این که این حمله به دستور دولت پاکستان رخ داده است، به پاکستان حمله نظامی کند و پاکستان نیز در یک اقدام تلافی جویانه از تسلیحات هسته‌ای خود علیه هند استفاده کند که منجر به بروز یک تقابل هسته‌ای گسترده در یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق جهان خواهد شد.

به گفته این دو کارشناس هم اکنون جنوب آسیا به دلیل وجود رقابت‌های گسترده میان پاکستان و هند مستعدترین منطقه جهان برای بروز جنگ هسته‌ای است و آمریکا باید از نفوذ خود برای جلوگیری از بروز هرگونه حمله تروریستی به هند جلوگیری کند.

انتهای پیام

کد N749557

وبگردی