آفتاب

هشدار علیرضا نادری در مراسم یادبود یک جوان تئاتری

هشدار علیرضا نادری در مراسم یادبود یک جوان تئاتری

مراسم یادبود زنده‌یاد بهرام ریحانی هنرمند جوان تئاتر با سخنانی علیرضا نادری، کوروش سلیمانی و یاسر خاسب همراه شد.

مراسم یادبود زنده‌یاد بهرام ریحانی هنرمند جوان تئاتر با سخنانی علیرضا نادری، کوروش سلیمانی و یاسر خاسب همراه شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا، در این مراسم که امروز 9 اسفندماه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد، علیرضا نادری نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که سال گذشته پسر جوان خود را بر اثر بیماری از دست داد و مراسم او نیز در همین مسجد برگزار شده بود، گفت: این مسجد برایم تداعی کننده خاطره فرزندم سینا است. نمی‌دانم تقدیر چگونه است اما متأسفم که به مرگ ناشی از سرطان خو گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: مرگ مقدر است و چاره‌ای از آن نیست چرا که قطعی‌ترین اتفاق است، اما آنچه امروزه می‌بینیم، مرگ بی نوبت است و متأسفانه به این نوع مرگ داریم خو می‌کنیم در حالیکه خو کردن به هر پدیده نادرستی، بد است.

نادری خاطر نشان کرد: روح بهرام قرین آرامش و رحمت خواهد بود. بویژه در این یک سال که برای همراهی با بچه‌های دچار سرطان، بسیار درخشید.

او با تاکید بر اینکه خداوند منشأ مهربانی و خالق ماست، با ابراز تأسف از درگذشت جوانانی که بر اثر بیماری سرطان جان باخته‌اند، یادآور شد: باید در نحوه مرگ این جوانان تأمل کرد. مهم‌ترین چیزی که وظیفه ماست، فکر کردن درباره این اتفاق است. آیا نباید بیاندیشیم که چه در حال اتفاق است؟

علیرضا نادری با اشاره به برنامه‌های خیریه‌ای که هنرمندان به نفع بیماران برگزار می‌کنند، توضیح داد: برخی فکر می‌کنند هنرمندان به دنبال پول هستند و این اقدامات را نوعی گدایی می‌دانند. هر چند بخشی از این اقدامات به دلیل تأمین هزینه درمان است، اما بخش مهم آن گدایی محبت است.

به گزارش ایسنا، در این برنامه کوروش سلیمانی دیگر بازیگر و کارگردان تئاتر، بهرام ریحانی را یکی از محبوب‌ترین، مهجورترین و مهربان‌ترین هنرمندان تئاتر توصیف کرد که حتی در نبودنش هم الگو است.

همچنین او یادداشتی را که توسط یلدا خواهر بحرام ریحانی نوشته شده بود، خواند.

در این یادداشت به اقدامات مهم ریحانی در زمینه اجرای پانتومیم همچون اجرای پانتومیم بر فراز قله دماوند به نفع کودکان کار و زنان نیازمند، اجرای طولانی‌ترین پانتومیم جهان از برج آزادی تهران تا سی‌وسه‌پل اصفهان که در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شده است، اشاره شده بود.

در ادامه سلیمی یکی دیگر از دوستان بهرام ریحانی به تلاش او برای اجرای پانتومیم به نفع کودکان اشاره کرد و خواستار نامگذاری جایزه‌ای به نام بهرام ریحانی شد.

یاسر خاسب دیگر هنرمند تئاتر که در جشنواره تئاتر فجر نمایش «بی لالا» را با همراهی ریحانی اجرا کرده بود، در سخنانی به شور و شوق ریحانی برای اجرای پانتومیم اشاره کرد و یادآور شد: تنها چیزی که از بهرام باقی مانده عشق، انرژی، شور و سکوت است.

در جای‌جای این برنامه که با حضور هنرمندانی همچون امیر جعفری، ایرج راد، مهدی نادری، قاسم زارع، شکرخدا گودرزی، اتابک نادری، حمید پورآذری، خسرو احمدی، پیمان شریعتی در کنار علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی و حسین طاهری مدیر پیشین این اداره برگزار شد، تصاویری از اجراهای مختلف بهرام ریحانی پخش شد.

به گزارش ایسنا،بهرام ریحانی هنرمند پانتومیم‌کار طی هفته گذشته بر اثر ابتلا به سرطان کبد از دنیا رفت.

انتهای پیام

کد N749543

وبگردی