آفتاب

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مهندسی کشور برای برون رفت از مشکلات بحران آب

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مهندسی کشور برای برون رفت از مشکلات بحران آب

استاندار قم در همایش روز مهندسین بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش مهندسی کشور برای برون رفت از مشکلات بحران آب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، حجت الاسلام‌والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش در همایش روز مهندسین با موضوع مدیریت بهره وری آب در حوزه کشاورزی و با حضور دکتر کلانتری دبیرکل خانه کشاورز ایران در تالار معصومیه، طی سخنانی بحران آب را یکی از موضوعات اساسی سالهای آتی کشور عنوان کرد.

استاندار قم با بیان این‌که در آینده نه چندان دور شاهد افول منابع آبی در قم خواهیم بود، افزود: این مشکل می‌تواند تاثیر منفی بر تمام شاخص‌های توسعه از جمله جمعیت استان در دهه‌های آتی داشته باشد.

وی بر لزوم آینده‌نگری در حوضه آب به ویژه در بخش کشاورزی تاکید و خاطرنشان کرد: همه در برابر نسل‌های آینده مسئوولیم و باید در برنامه‌ریزی‌ها نسبت به این مسئله حساسیت ویژه داشته باشیم.

صالحی‌منش بزرگترین وظیفه مهندسین کشاورزی را آنالیز و تحلیل نحوه استفاده صحیح از منابع آبی و حفظ محیط زیست عنوان و تصریح کرد: فارغ التحصیلان این حوزه باید برای جبران اشتباهات رخ داده در این حوزه طی دهه‌های اخیر چاره‌اندیشی نمایند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به تشکیل شورای آب استان قم و حضور فعال مسئولین دستگاه‌های مرتبط در جلسات این شورا اضافه کرد: برخورد جدی با بهره‌برداری غیرمجاز از منابع آب استان یکی از موضوعات در دستور کار این شوراست.

استاندار قم توجه به مسئله آب و محیط زیست را رسالت مهم خود و مسؤلان عنوان کرد و افزود: در زمینه این مهم نباید در مقابل هیچ شخصی کوتاه آمد.

وی تبدیل زمین‌های زراعی به باغات و استفاده از روش‌های نوین آبیاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: تغییر الگوی کشت باید در دستور کار مسئولین و کشاورزان قمی قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N749501

وبگردی