آفتاب

کرمان هم به جمع مراکز کاشت سمعک در کشور پیوست

کرمان هم به جمع مراکز کاشت سمعک در کشور پیوست

برای اولین بار در جنوب شرق کشور، اولین عمل جراحی کاشت سمعک صبح امروز 9 اسفندماه در مرکز آموزشی درمانی شفا انجام شد و کرمان نیز به جمع مراکز کاشت سمعک در کشور پیوست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر"مریم عامی زاده" فوق تخصص گوش، حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این عمل جراحی برای بیمارانی که کاهش شنوایی یک طرفه یا ناهنجاری‌های مادرزادی دارند و همچنین بیمارانی که قادر به استفاده از سمعک مصنوعی نیستند، انجام می‌شود.

این فوق تخصص گوش، حلق و بینی افزود: عمل جراحی امروز بر روی دختری 11 ساله که از هفت سالگی متوجه ناشنوایی گوش راست وی شده بودند، با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه کاشت سمعک محدودیت سنی ندارد، اضافه کرد: این سمعک در داخل جمجمه کاشته شده و برای کسانی که نمی‌توانند از سمعک استفاده کنند، انجام می‌شود.

عامی زاده ادامه داد: این عمل جراحی تقریبا در بیمارستان‌هایی که کاشت حلزون داشتند مانند تهران، مشهد و شیراز انجام می‌شد و با این عمل جراحی، کرمان می‌تواند جنوب شرق کشور را پوشش دهد.

مدیر بیمارستان شفا کرمان نیز با اعلام این خبر گفت: جای بسیار خوشبختی است که انجام این عمل جراحی در کرمان میسر شده و کرمان چهارمین شهری است که این عمل جراحی را انجام می‌دهد.

دکتر مصدق افزود: در آینده‌ای نزدیک مسئولان کشوری و اساتید برجسته این رشته از بیمارستان شفا و عملکرد این بخش بازدید دارند.

به گفته وی، در حال حاضر عمل جراحی کاشت حلزون نیز در این بیمارستان انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N749424

وبگردی