آفتاب
استاندار همدان عنوان کرد:

مدیران برای آغاز عملیات عمرانی معطل تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار نباشند

مدیران برای آغاز عملیات عمرانی معطل تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار نباشند

نهاوند- استاندار همدان با اشاره به اینکه مدیران استان همدان برای آغاز عملیات اجرایی مصوبات نباید منتظر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات باشند، گفت: محور نهاوند- ملایر از جاده آورزمان راه شریانی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصر نیکبخت ظهر شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان نهاوند  که با حضور سفیر ایران در کشور روسیه در سالن شهدای فرمانداری  نهاوند برگزار شد با انتقاد از عملکرد برخی مدیران بومی شهرستانی نسبت به اینکه چرا در شهرستان های خود پیگیری بیشتری برای امور آن شهر ندارند، گفت: بیشتر مدیران کل از سبیل شدن خود برای شهرستان مربوطه واهمه دارند در حالی که باید حق مردم را به آنها داد اما نمیدانم چرا این افراد در عملکرد اینگونه رفتار می کنند.

محمد ناصر نیکبخت گفت: مدیران برای آغاز عملیات اجرایی مصوبات نباید منتظر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات باشند چراکه با این روش هیچ کاری پیش نخواهد رفت و مدیران باید هرگونه تعهدی را که قول داده اند انجام داده تا دولت به دروغگویی در میان مردم و جامعه متهم نشود.

نیکبخت در ادامه این جلسه برای ساماندهی و تعریض محور ورودی نهاوند از جاده آورزمان در حریم شهری نهاوند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سال آینده استانداری اختصاص داد و گفت: برای راه اندازی مرکز انتقال خون  دائم در شهرستان نهاوند مبلغ ۲۰ میلیون تومان و ترمیم و باسازی محل فعلی این مرکز از طرف فرمانداری نهاوند هزینه می شود.

وی همچنین با بیان اینکه از سوی سخنگوی هئیت دولت برای مبارزه با بیماری وی اچ اس مبلغ ۸۸ میلیارد ریال اختصاص داده شده است، گفت: با پیگیری مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه و موافقت کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی واگذاری و تملک ساختمان دخانیات نهاوند با موافقت وزیر کشور در مرحله نهایی قرار دارد و و محور ورودی و خروجی نهاوند از جاده آورزمان در زمره راه های شریانی کشور قرار خواهد گرفت.

استاندار همدان با بیان اینکه ویژگی راه شریانی اینست که باید این راه به مرکز یکی از استانهای همجوار وصل و هزینه نگهداری آن توسط اعتبارات ملی پرداخت شود، افزود: با این اتفاق برای حفظ و نگهداری آن از هزینه های استانی و شهرستانی استفاده نمی شود.

محمد ناصر نیکبخت در ادامه اظهار داشت: محور ورودی و خروجی نهاوند- کرمانشاه با موافقت کتبی معاون وزیر راه و شهرسازی هر مقدار عملیات زیربنایی و زیر ساخت جاده ای انجام شود از طرف وزارت راه آسفالت شود.

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای تعریض گردنه اسد آباد و پنج میلیارد تومان برای تعریض جاده سامن تا دو راهی بروجرد-نهاوند

نیکبخت از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای تعریض گردنه اسد آباد و پنج  میلیارد تومان برای تعریض جاده سامن تا دو راهی بروجرد-نهاوند خبر داد.

استاندار همدان در ادامه برای معرفی فرماندار خوب و نمونه دو ویژگی را برشمرد و گفت: برای اینکه یک فرماندار خوب شناخته شود باید ورودی و خروجی های شهر و زیبا سازی آن مورد توجه قرار گیرد و در مرحله بعد کیفیت نان آن شهرستان ملاک باشد.

نیکبخت اظهار داشت: حضور پر از پیام مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن  امسال و عرصه های مختلف انقلاب باعث شد جهان قبول کند ایران قدرت اول و بلامنازع منطقه است و برگزاری مانور بزرگ پیامبر اعظم نیز بار دیگر اقتدار انقلاب را به دنیا نشان داد.

وی با اشاره به اینکه مهدی سنایی نماینده سابق مردم شهرستان نهاوند در مجلس بنا بر درخواست و مطالبه روسای دو قوه و پافشاری و اصرار مسئولان مختلف سفارت ایران در کشور مهم و تاثیر گذار روسیه را پذیرفته است، عنوان کرد: چون بنده در رفتن ایشان به روسیه و بی نماینده شدن نهاوند در مجلس نقش داشته ام در جلسات مختلف اعلام کرده ام به شهرستان نهاوند نگاه و توجه خاص دارم.

استاندار همدان ادامه داد: شهرستان نهاوند یک شهرستان تاریخی و ویژه با افتخارات انقلابی و روحانیون صاحب منصب و با نفوذ در کشور است که دارای محرومیت های زیادی است که باید برای رفع این محرومیت ها و مشکلات این شهرستان نسبت به سایر نقاط استان توجه و عنایت بیشتری به نهاوند داشت.

محمد ناصر نیکبخت گفت: سنایی چه نماینده نهاوند باشد و چه نباشد تاثیری بر پیگیری و تلاش های او برای احیا حق و مطالبات نهاوند ندارد و در طول یک سال گذشته نیز بارها تلاش ها و پیگیری های سفیر ایران در روسیه برای حل مشکلات استان به خصوص شهرستان نهاوند در سطح مدیریت کلان کشوری مشهود بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد N749280

وبگردی