آفتاب

ادامه فعالیت راکتور هسته‌ای 30 ساله کره‌جنوبی تا 2022

ادامه فعالیت راکتور هسته‌ای 30 ساله کره‌جنوبی تا 2022

سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای کره جنوبی مجوز ادامه فعالیت فرسوده‌ترین راکتور هسته‌ای این کشور را تا انتهای سال 2022 صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بنا به اعلام سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای کره جنوبی، هفت عضو این سازمان از 9 عضو به ادامه فعالیت راکتور هسته‌ای ولسانگ 1، واقع در شهر گئونگژو در 270 کیلومتری جنوب سئول رای دادند.

مجوز ادامه فعالیت راکتور ولسانگ 1 تا سال 2022 در حال صادر شد که پیش‌تر، ساکنان محلی و گروه‌های مخالف با فعالیت‌های هسته‌ای به دلیل خطرات ایمنی احتمالی ادامه فعالیت این راکتور به دلیل عمر بالای آن تظاهرات کرده بودند.

از زمان وقوع زلزله و سونامی در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن که باعث تشعشع مواد رادیواکتیو به بیرون و آواره شدن 170 هزار نفر از مردم این منطقه شد، این نخستین باری بود که با وجود مخالفت‌های مردمی با ادامه فعالیت راکتور هسته‌ای ولسانگ 1، این تصمیم گرفته شد.

23 راکتور هسته‌ای کره جنوبی که اغلب در ساحل جنوبی این کشور واقع شده‌اند حدود یک سوم از کل انرژی مورد نیاز کره جنوبی را تامین می‌کنند.

بنا به اعلام سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای کره جنوبی، این سازمان پس از بررسی مقاومت راکتور ولسانگ 1 در برابر حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و نیز مطابقت آن با آخرین استانداردهای ایمنی، مجوز ادامه فعالیت آن را صادر کرده است.

پس از صدور مجوز ادامه فعالیت این راکتور که در سال 2013 پس از 30 سال فعالیت به پایان رسیده بود، ساکنان محلی و گروه‌های محیط زیستی در مقابل ساختمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای کره جنوبی تظاهرات کردند.

انتهای پیام

کد N749278

وبگردی