آفتاب
سرهنگ مهدیخانی:

مردم زنجان میزبان شهید گمنام دفاع مقدس می شوند

مردم زنجان میزبان شهید گمنام دفاع مقدس می شوند

زنجان-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت: روز دوشنبه ۱۱ اسفند ماه مردم زنجان میزبان شهید گمنام دفاع مقدس خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مهدیخانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود شهید گمنام به زنجان افزود: همزمان ورود پیکر مطهرشهید گمنام به زنجان یادواره شهدای گمنام دفاع مقدس در زنجان برگزار می ‌شود.

وی با اشاره به لزوم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس تصریح کرد: در این راستای صبح روز سه شنبه مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس در مجموعه تیپ ۳۶ انصار المهدی(عج) در کانون امام علی(ع) زنجان برگزار می ‌شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان بیان کرد: قبل از مراسم یادواره شهدای گمنام پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس روز دوشنبه یازده اسفند با استقبال مردم و خانواده های شهدا وارد زنجان می شود.

وی با بیان اینکه پیکر این شهید توسط گروه تفحص پیدا شده است گفت: این شهید والا مقام در سال ۶۲ در حالیکه نوزده سال سن داشته در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

مهدیخانی خاطر نشان کرد: کاروان های خودرویی و موتور سواری استقبال کننده از پیکر این  شهید از میدان بسیج حرکت می کنند و از مسیر های میدان هنرستان، بلوار آزادی، میدان انقلاب، سعدی جنوبی به طرف کانون امام علی حرکت می کنند.

وی تاکید کرد: روز سه شنبه با حضور مردم شهید پرور و خانواده‌ های شهدا مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید والا مقام در مسجد ولی‌عصر زنجان برگزار می ‌شود.

وی ابراز کرد: ۳۷ شهید گمنام در زنجان وجود دارد که ۴ شهید گمنام در محوطه اداره اطلاعات استان زنجان به خاکسپاری می شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس استان زنجان یادآور شد: دو سردار شهید زنجانی نام های ناصر اشتری و رستمخانی در عملیات بدر به شهادت رسیدند که ۱۹ اسفند ماه سالروز این عملیات است.

مهدیخانی عنوان کرد: اقدام بعدی پس از خاکسپاری پیکر مطهر شهدا که محیطی معنوی در محل ایجاد می کنند اقدام بعدی ساخت المان و یادمان برای این شهدا خواهد بود که در حال حاضر این کار در شهرستان های آببر، ماهنشان و ابهر در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: بیشتر شهرستان‌ های زنجان از برکت وجود شهدای گمنام بهره ‌‌مند هستند و شهرستان ‌‌های خدابنده و ایجرود نیز درخواست حضور شهید گمنام داده ‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس بیان کرد: از ائمه جماعات شهرستان ها در خواست می شود برای تبدیل محل دفن شهدا به قطب فرهنگی اقدام به ایجاد کتابخانه و امکانات دیگر کنند تا در برابر هجمه بزرگ فرهنگی بدنه فرهنگی کشور تقویت شود.

کد N749270

وبگردی