آفتاب

داعش و اسرائیل؛ دو سر یک افعی‌ که تمدن خاورمیانه را می‌بلعد

داعش و اسرائیل؛ دو سر یک افعی‌ که تمدن خاورمیانه را می‌بلعد

تخریب موزه ملی عراق توسط گروه تروریستی داعش و نابودی آثار باستانی آن و نیز حملات این گروه به مقدسات و آثار باستانی سوریه، بار دیگر نقاط اشتراک میان داعش و هم‌پیمانش "اسرائیل" را پر رنگ‌تر کرد و گویا این دو، دو سر افعی‌ای هستند که آثار باستانی و مقدسات مذهبی منطقه خاورمیانه را با هدف محو حقایق تاریخی می‌بلعند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه لبنانی اسلاب‌نیوز در تحلیلی با عنوان "داعش و اسرائیل دو سر یک افعی که تمدن شرق را می‌بلعند" به اقدام اخیر گروه تروریستی داعش در تخریب موزه‌ شهر موصل و از بین بردن آثار تاریخی و باستانی این موزه اشاره کرده و چنین می‌نویسد: "ائتلاف اسرائیل و داعش" علیه منطقه خاورمیانه مساله عجیبی نیست به ویژه اینکه هر دوی این‌ها با اقداماتی که در پیش گرفته‌اند در هتک حرمت مقدسات دینی و تهدید صلح و امنیت در خاورمیانه و جهان عرب سهیم هستند.

هم زمان با این که داعش آثار باستانی و تمدن‌های باستانی بین‌النهرین را از بین می‌برد اسرائیل نیز از طریق سازمان‌های تندرو مقدسات و آثار سرزمین شام و تاریخ آن را هدف گرفته و به عبادتگاه‌های مسیحیان و مسلمانان حمله می‌کند. به عنوان مثال صهیونیست‌ها صبح چهارشنبه گذشته مسجدی را در شهر "بیت لحم" در کرانه باختری به آتش کشیدند و همچنین ساختمان وابسته به کلیسای یونانی در قدس را نیز آتش زدند.

این اقدام علاوه بر تلاش اسرائیل برای یهودی سازی قدس و حملات مکرر نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی است. در کنار این‌ شعارهای ضد مسیحیت و موهن حضرت عیسی مسیح (ع) است که صهیونیست‌ها بر دیوارهای کلیساهای مسیحی می‌نویسند نیز بخشی از اقدامات تندروهای صهیونیست برای پاک کردن آثار ادیان و تاریخ و تمدن است تا جایی که حتی یکی از اتاق‌های کلیسا و توالت و حمام آن را به آتش کشیدند.

در این میان گروه‌هایی با اهداف مشابه داعش در میان تندروهای یهودی تشکیل شده که گروه "دفن الثمن" یکی از این گروه‌هاست. گروه یهودی "دفن الثمن" در سال 2008 تشکیل شد و به هتک حرمت مساجد و کلیساها و سوزاندن خودروها، منازل و مزرعه‌های فلسطینی‌ها اقدام می‌کند. همچنین قطع درختان زیتون و ممانعت از ورود کشاورزان فلسطینی به اراضی خود و تهدید آنها به کشتار و شکنجه از دیگر اقدامات این گروه تندرو است.

این تندروها به صورت پنهانی دست به اقدام نمی‌زنند بلکه هویت و گروه خود را مشخص می‌دهند. از جمله مهم‌ترین اقدامات آنها حمله به "دیر رفات" در غرب قدس اشغالی و نوشتن شعارهای توهین‌آمیز علیه مسیحیت است.

این گروه که خود را آغازگر جنبش یهودی می‌داند خواهان تشکیل «اسرائیل بزرگ» است و نیز دیگر گروه‌های مشابه آن نتیجه گسترش افکار ضد دینی و تندرو در جامعه اسرائیل هستند.

آمارهای سازمان ملل نیز نشان داده که میانگین سالانه حملات تندروهای یهودی علیه فلسطینینان تقریباً چهار برابر شده است.

و نهایتا می توان گفت گروه "دفن الثمن" و دیگر نمونه‌های آن که ابزار اسرائیل در هتک حرمت مقدسات و از بین بردن آثار باستانی غیریهودی هستند در واقع کپی برابر اصل گروه تروریستی داعش هستند و این دو (داعش و اسرائیل) در کنار یکدیگر دوسر یک افعی را تشکیل می‌دهند که دهانش را برای بلعیدن تمدن و فرهنگ خاورمیانه گشوده است.

انتهای پیام

کد N749214

وبگردی