آفتاب

آمریکا برای جلب حمایت افغان‌ها به قربانیان جنگ غرامت می‌پردازد

آمریکا برای جلب حمایت افغان‌ها به قربانیان جنگ غرامت می‌پردازد

براساس گزارش منتشر شده در پایگاه خبری اینترپست، ارتش آمریکا با هدف جلب حمایت افغان‌ها و در بخشی از استراتژی مقابله با شبه‌نظامیان به خانواده قربانیان و مجروحان جنگ 13 ساله افغانستان، غرامت پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری اینترپست گزارش داد: پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و مجروحان افغان در جریان جنگ 13 ساله در این کشور در سال 2005 به تصویب رسید و خیلی زود به رویکرد به دست آوردن قلوب و اذهان مردم افغان و مقابله با شبه‌نظامی‌گری تبدیل شد.

این گزارش با نام «تسلیت ما: آمریکا چگونه برای قربانیان و مجروحان افغان پول پرداخت می‌کند» بر مبنای شکایت هزاران مجروح و خانواده قربانیان تا پایان 2011 تهیه شده است.

براساس گزارش اینترپست که ارتش آمریکا آن را منتشر کرده، از 5766 ادعا، به 1671 مورد در مجموع مبلغ 3.1 میلیون دلار پرداخت شده است.

این پایگاه خبری همچنین گزارش داد: در حالی که این روند به نظر پیشنهادی منفعت‌طلبانه برای زندگی افراد است، سازمان‌های بشردوستانه از آن استقبال کرده‌اند.

پرداخت غرامت یک اقدام نمادین است و برای هر رخداد در افغانستان تا 5000 دلار پرداخت می‌شود و البته پرداخت مبالغ بالاتر باید مورد بررسی قرار گیرد و سپس تصویب شود.

پایگاه اینترپست به برخی موارد عجیب پرداخت غرامت اشاره دارد که یک مورد آن غرامت 181 دلاری به مردی است که در یک ماموریت ضربتی کشته شد و غرامت 20 هزار دلاری به دختربچه پنج ساله‌ای که در پی برخورد با کاروان نیروهای آمریکایی جان باخت.

بنا بر گزارش «پروژه هزینه جنگ» دانشگاه براون، تا 2014 دست‌کم 21 هزار غیرنظامی افغان در جریان جنگ آمریکا در افغانستان کشته شدند.

انتهای پیام

کد N749068

وبگردی