آفتاب

تظاهرات ضداسلامی در اعتراض به راهپیمایی مسلمانان اوکلاهاما

تظاهرات ضداسلامی در اعتراض به راهپیمایی مسلمانان اوکلاهاما

راهپیمایی صدها تن از مسلمانان آمریکا در مرکز اوکلاهاما برای افزایش شکیبایی در برابر مذهب، با راهپیمایی اعتراضی ضد مسلمانان که بنرهایی با عنوان "آمریکا، مسیحی است" حمل می‌کردند، متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، راهپیمایی روز جمعه مسلمانان آمریکا در حالی برگزار شد که ده‌ها تن از معترضان ضد اسلامی شعارهایی ضد آنها سر دادند. معترضان ضد اسلامی که عمدتا دانشجو بودند، بنرهای ضد اسلامی حمل می‌کردند و با این حال هیچ گزارشی از وقوع درگیری‌ گزارش نشد. معترضان شعار می‌دادند: "اگر آنها شمشیر داشتند، سر ما را قطع می‌کردند؛ "اسلام مساوی مرگ است".

معترضان ضد اسلامی همچنین ماه گذشته تظاهرات مشابهی را در تگزاس مختل کردند. اعتراضات اوکلاهاما حدود دو هفته پس از آن برگزار شد که فرد مسلحی سه جوان مسلمان را در دانشگاه کارولینای شمالی به ضرب گلوله کشت. پس از آن فعالان مسلمان و گروه‌های حقوق بشری دولت آمریکا و مقام‌های فدرال را تحت فشار قرار دادند تا از مظنون بازداشت شده درباره احتمال جرم مربوط به تنفر بازجویی کنند. راهپیمایی "روز مسلمانان اوکلاهاما در پایتخت" از سوی شورای روابط آمریکایی ‌اسلامی اوکلاهاما سازماندهی شده بود.

در واکنش به راهپیمایی اعتراضی آمریکایی‌ها، رئیس مرکز شورای روابط آمریکایی اسلامی اوکلاهاما گفت: تمام حرف‌ ما حفظ آزادی بیان است. فرق نمی‌کند که مذهب شما چیست، شما این حق را دارید که آزاد باشید.

انتهای پیام

کد N749058

وبگردی