آفتاب

رونمایی شاسی بلند دیزلی مزدا موتور

رونمایی شاسی بلند دیزلی مزدا موتور

شاسی بلند کامپکت CX-3 مزدا موتور با یک موتور دیزلی 1.5 لیتری در ژاپن روانه بازار فروش شد.

به گزارش ایسنا، مزدا انتظار دارد 150 هزار دستگاه CX-3 در سال فروش داشته باشد و آمریکا یکی از بازارهای بزرگی خواهد بود که این خودرو در اواسط سال 2015 در آن به فروش گذاشته می‌شود.

با این همه میچیو تومی یاما، سرمهندس مزدا اعلام کرد این اتفاق در آمریکا رخ نمی‌دهد و این خودروساز در این کشور تنها خودروهای بنزینی عرضه می‌کند.

این خودروساز که پنجمین خودروساز بزرگ ژاپن است، انتظار دارد سالانه 36 هزار دستگاه CX-3 با قیمت پایه 2.376 میلیون ین (19970 دلار) در ژاپن به فروش برود. این مدل تا پایان ماه مارس در استرالیا عرضه شده و سپس در اروپا و پس از آن در آمریکا روانه بازار فروش می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، مزدا امید بالایی برای ورود جدید به بازار رو به رشد شاسی بلند کامپکت دارد. ماسامیچی کوگای، مدیرعامل مزدا انتظار دارد فروش شاسی بلندها تا سال 2020 دو برابر شود و رقابت شدید از سوی جوک نیسان موتور و ix 35 هیوندای موتور را بدنبال داشته باشد.

اگرچه مزدا موتور به ترویج گسترده موتورهای دیزلی در ژاپن که دومین بازار بزرگ این شرکت پس از آمریکاست، پرداخته اما دیزلی‌ها کمتر از سه درصد فروش خودروهای سواری ژاپن در سال 2014 را به خود اختصاص دادند. مزدا از فناوری پیشرفته برای کاهش آلایندگی و صدای موتورهای دیزلی برخوردار است اما این موتورها چندان در ژاپن مورد استقبال قرار ندارند و فرماندار سابق توکیو زمانی آنها را خطری برای سلامتی خوانده بود.

با ضعیف شدن ین که صادرات ژاپنی را سودآور کرده، مزدا هم عملکرد خوبی داشته است و انتظار دارد در سال مالی منتهی به مارس 1.4 میلیون خودرو فروش داشته باشد که بالاتر از 1.33 میلیون دستگاه در سال گذشته خواهد بود. این شرکت روی هر مدل از جمله CX-3 برای موفقیت خود حساب می‌کند.

مزدا قصد دارد سالانه حدود 150 هزار دستگاه CX-3 در هیروشیما تولید کند و این خودرو در 120 کشور به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N748964

وبگردی