آفتاب

مرحله عملیاتی رزمایش سراسری پرتوی در کنار نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد

مرحله عملیاتی رزمایش سراسری پرتوی در کنار نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد

جانشین قرارگاه رافع و فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: مرحله عملیاتی سومین رزمایش سراسری پرتوی با حضور اعضای گروه‌های 9گانه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار فتح الله جمیری درباره رزمایش سراسری پرتوی در کنار نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: برای برگزاری مطلوب این رزمایش از شش ماه پیش برنامه ریزی شده و امروز اعضای کارگروه ها ماموریت های محوله را در صحنه عمل اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه این رزمایش در شعاع پنج کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر درحال برگزاری است، یادآورشد: این رزمایش در سه مرحله به مدت دو روز در استان بوشهر انجام می شود که روز گذشته مرحله نخست آن به صورت ستادی به شکل مانور دورمیزی برگزار شد.

جانشین قرارگاه رافع در استان بوشهر اضافه کرد: رزمایش عملی ساعت 7.30 دقیقه امروز در سایت نیروگاه اتمی بوشهر با کنترل آلودگی‌های فرضی توسط پرسنل نیروگاه آغاز شده است.

وی همچنین گفت: مرحله سوم نیز درون شهر بوشهر توسط دستگاه های اجرایی و اعضای کارگروههای مشترک رسالت های پیش بینی شده را انجام می دهند ضمن این که احساس ضرورت و فهم مشترک به پدافند غیرعامل در استان بوشهر شکل گرفته است.

جمیری یادآورشد: وجود تنها نیروگاه اتمی کشور در بوشهر، پایانه صادراتی نفت در جزیره خارک و مجتمع های پالایشگاهی در جنوب این استان ضرورت تقویت و ایجاد زیرساخت های پدافند غیرعامل را در این استان دوچندان کرده است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: هماهنگی و تعامل با شورای تامین، آموزش مسوولان و اعضای کارگروهها برای ارتقای سطح دانش هسته ای ، توجه مردم به انرژی پاک و نیروگاه به عنوان یک فرصت در این استان نهادینه شده است.

وی گفت: تمرین فرماندهی واحد در جلسات و عرصه عملی،اقدامات جدی درون دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر از آماده‌سازی تا تامین تجهیزات و زیرساخت های مورد نیاز برای انجام سومین رزمایش سراسری پرتوی در این استان انجام شده است.

جمیری افزود: کارگروه امنیت و عبور و مرور، رصد و پایش پرتوی، انتقال، درمان و خود امدادی، آموزش همگانی و اطلاع رسانی، ارتباطات، جستجو و نجات، رفع آلودگی سطحی، خدمات زیربنایی و اطفا حریق کارگروه های تخصصی در رزمایش پرتوی بوشهر هستند.

وی یادآورشد: نیروگاه اتمی بوشهر در بالاترین سطح ایمنی برابر مقررات مربوطه ساخته شده، اما انجام رزمایش پرتوی برابر مقررات بین المللی برای کشورهای دارنده صنعت هسته ای یک ضرورت است.

به گزارش ایسنا، نیروگاه اتمی بوشهر نخستین نیروگاه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است که دارای ظرفیت تولید یک‌هزار مگاوات برق است.

بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر در شهریور 90 در محل این نیروگاه که در فاصله پنج کیلومتری جنوب شهر بوشهر واقع شده است انجام شد.

هم اینک برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر از طریق شبکه سراسری بخشی از نیازمندی های انرژی کشور را تامین می کند.

ساخت دو راکتور هسته‌ای دیگر نیز در بوشهر در دستور کار مسوولان سازمان انرژی اتمی قرار گرفته است.

پیش از این رزمایش پرتوی در استان های مرکزی و اصفهان نیز توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور انجام شده است.

انتهای پیام

کد N748782

وبگردی