آفتاب

روسیه از لیتوانی به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین شکایت کرد

روسیه از لیتوانی به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین شکایت کرد

روسیه اعلام کرد، رسما از لیتوانی به خاطر تامین تسلیحات برای اوکراین و نقض تعهدات بین‌المللی تجارت تسلیحات شکایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، لیتوانی، لتونی و استونی نگران این هستند که الحاق کریمه به روسیه و حمایت مسکو از جدایی‌طلبان شرق اوکراین به معنای تلاش روسیه برای پیوند دادن مجدد جمهوری‌های استقلال یافته شوروی باشد.

سفارت روسیه در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده چنین اقداماتی توسط دولت لیتوانی در تامین تسلیحات برای اوکراین نقض مستقیم تعهدات قانونی این کشور در ارسال تسلیحات است.

مسکو اعلام کرد، لیتوانی توافق بین‌المللی تجارت تسلیحات و توافقات سازمان امنیت و همکاری اروپا را نقض کرده است.

با این حال وزیر امور خارجه لیتوانی به رویترز گفت: درست است که لیتوانی در سال جاری میلادی برای اوکراین سلاح تامین کرده اما هیچیک از تعهدات و توافقات را زیر پا نگذاشته است.

وی با اشاره به شکایت دولت روسیه که در قالب نامه‌ای از وزارت امور خارجه روسیه به سفارت لیتوانی در مسکو ارسال شده، گفت: ما در حجم کمی به اوکراین سلاح فرستادیم و از جانب روسیه‌ای که به مخالفان شرق اوکراین سلاح می‌دهد، مواخذه می‌شویم.

لیتوانی پیشتر گفته بود که قصد دارد تا نام‌نویسی ارتش را در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده درباره اقدامات روسیه در منطقه بالتیک از سر بگیرد.

انتهای پیام

کد N748762

وبگردی