آفتاب
مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان:

13هزار هکتار از باغ‌های سیب سمیرم تحت تاثیر تنش کم آبی شدید است

13هزار هکتار از باغ‌های سیب سمیرم تحت تاثیر تنش کم آبی شدید است

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: توزیع اعتبارات استانی در زمینه خشکسالی به صورت عادلانه و براساس برنامه‌ها، شاخص و جدول‌های مربوط توزیع می‌شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در سمیرم، منصور شیشه فروش در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سمیرم، اظهارکرد: برای مقابله با بحران کم آبی و حفظ باغ‌ها و مزارع شهرستان تمامی دستگاه‌های مربوط باید طرح‌های جامع و تخصصی خود را قالب طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه 13هزار هکتار از باغ‌های سیب سمیرم تحت تاثیر تنش کم آبی شدید است، گفت: جهاد کشاورزی باید علاوه بر آبرسانی سیار، راهکارهای اجرایی خود را برای حفظ این میزان باغ‌ ارائه دهد.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به بروز تغییرات اقلیمی در سطح جهانی خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی کشور نیز به دلیل قرارگرفتن در این موقیعت جغرافیایی خاص خود، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هم‌چنین مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: شبکه‌های انتقال آب در بیشتر روستاهای استان فرسوده است .

محمد حسین قرائتی با بیان اینکه فرسوده بودن این شبکه‌ها باعث هدر رفت آب در شبکه‌ها می‌شود، اظهارکرد: باید برای اصلاح شبکه‌های انتقال آب بیش از پیش سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه وضعیت منابع آبی، راهکارهای مقابله با بحران خشکسالی در شهرستان سمیرم مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N748740

وبگردی