آفتاب

اقدام جدید سناتورهای آمریکایی علیه توافق احتمالی ایران و ۱+۵

اقدام جدید سناتورهای آمریکایی علیه توافق احتمالی ایران و ۱+۵

تعدادی از سناتورهای آمریکا در اقدامی جدید لایحه ای را آماده کرده اند که بر اساس آن هر گونه توافق احتمالی میان ایران و گروه ۱+۵ باید پیش از اجرا در کنگره ایالات متحده مورد بازبینی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهار سناتور آمریکایی لایحه‌ای را پیشنهاد کرده‌اند که بر اساس آن هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید پیش از اجرایی شدن، برای بازنگری تسلیم کنگره آمریکا شود.

به گزارش وبسایت رسمی سنای آمریکا، بنا به درخواست «باب کروکر»، «رابرت منندز»، «لیندسی گراهام» و «تیم کین»، هرگونه توافق آمریکا و ایران باید تسلیم کنگره شود و کنگره ۶۰ روز فرصت خواهد داشت تا این توافق را مرور کرده و آن را تایید یا رد کند.

بر اساس لایحه پیشنهادی در این شصت روز کاخ سفید اجازه ندارد تحریم‌ های تصویب شده توسط کنگره علیه ایران را به حالت تعلیق دربیاورد.

باب کروکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، دراین باره گفته است که کنگره باید در مورد هرگونه توافق احتمالی نظر بدهد و مطمئن شود که این توافق در دراز مدت قابلیت اجرایی دارد.

زمان رای‌ گیری در مورد این لایجه پیشنهادی هنوز مشخص نشده است.

این وضعیت در حالی است که «جان کری» وزیر امور خرجه آمریکا طی روزهای گذشته بار دیگر بر مخالفت کاخ سفید با اعمال هر گونه تحریم جدیدی علیه ایران تاکید کرده است.

کد N748670

وبگردی