آفتاب

تلاش نخست‌وزیر لبنان برای حل بحران ناشی از فقدان رئیس جمهور

تلاش نخست‌وزیر لبنان برای حل بحران ناشی از فقدان رئیس جمهور

منابع سیاسی در لبنان اعلام کردند که نخست وزیر این کشور به زودی برای حل مشکلات قانونی بر سر راه فعالیت‌های کابینه، دستوراتی را صادر خواهد کرد که شکاف ناشی از نبود رئیس جمهور را پر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع سیاسی آگاه در بیروت به نقل رشید درباس، از وزیران کابینه لبنان به روزنامه عکاظ عربستان گفتند: به زودی برای مشکلات ناشی از نبود رئیس جمهوری در کشور و تاثیر آن بر عملکرد دولت راه حلی پیدا خواهد شد. تمام سلام، نخست وزیر، کابینه را برای تشکیل جلسه در روز پنجشنبه فراخوانده و قرار است در این جلسه دستورات لازم داده شود.

درباس ضمن مخالفت با نظر افرادی که معتقدند لبنان نمی‌تواند بدون داشتن رئیس جمهور، فعالیت‌های خود را به صورت عادی ادامه دهد گفت: این سخن بدان معناست که برخی نمی‌خواهند لبنان رئیس جمهور داشته باشد و برخی دیگر نیز می‌خواهند فعالیت دولت تعطیل بماند که به این ترتیب ما با نابودی برنامه‌ریزی شده کشور مواجه هستیم. آنچه که با زندگی مردم در ارتباط است باید با وضع قانون انجام شود.

بطرس حرب، دیگر وزیر لبنانی پس از دیدار با سمیر جعجع، رئیس حزب "القوات اللبانیة" گفت: از اقداماتی که در حال حاضر در سطح دولت در دست انجام است مشخص شده که عملکردی که در گذشته داشتیم مناسب نبوده و عملا فعالیت کابینه مختل شده و باید مکانیزم جدیدی جایگزین مصوبات کنونی شود.

انتهای پیام

کد N748652

وبگردی