آفتاب

نخست‌وزیر لیبی حملات بیشتر مصر را بعید ندانست/شورای امنیت درباره لیبی ناکام ماند

نخست‌وزیر لیبی حملات بیشتر مصر را بعید ندانست/شورای امنیت درباره لیبی ناکام ماند

رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد که اعضای این شورا نتوانستند به توافقی در خصوص حملات علیه گروه‌های مسلح در لیبی دست یابند، در همین حال، نخست وزیر دولت لیبی حملات بیشتر مصر به مواضع افراد مسلح در لیبی را بعید ندانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، لیوجی دی، نماینده چین و رئیس دوره‌ای شورای امنیت در کنفرانس خبری عنوان داشت: اعضای شورای امنیت نتوانستند به توافقی در خصوص پیش نویس قطعنامه‌ای دست یابند که اردن در ماه جاری در خصوص مقابله با "گروه‌های تروریستی" در لیبی ارائه داد.

وی تصریح کرد: تعامل با پرونده لیبی باید براساس دو روند باشد. روند نخست این است که طرف‌های درگیر در لیبی به گفت‌وگو برای دستیابی به راه حل سیاسی ترغیب شوند و اقدام دوم بررسی راه‌هایی است که جامعه بین‌الملل از طریق آن می‌تواند به لیبی و سایر کشورهای منطقه برای مقابله با گروه‌های تروریستی کمک کند.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت خاطرنشان کرد: اعضای شورای امنیت با این پیش نویس مصری موافقت نکردند و من نمی‌خواهم در مورد مناقشات داخلی حامیان اعضا در این خصوص صحبت کنم.

این پیش‌ نویس مصری که اردن آن را در میان اعضای شورای امنیت در 18 فوریه جاری توزیع کرد، خواهان لغو ممنوعیت ارسال سلاح به "ارتش ملی لیبی" می‌شود.

نخست وزیر لیبی حملات بیشتر جنگنده‌های مصری را بعید ندانست

در همین حال، عبدالله الثنی، نخست وزیر دولت لیبی در پایان سفرش به مصر در کنفرانس خبری در قاهره عنوان داشت: مصر دست به حملات هوایی بیشتری با هماهنگی دولت لیبی جهت مقابله با گروه‌های "تروریستی" خواهد زد.

وی خاطرنشان کرد که سطح خطر از سوی "ارتش ملی لیبی" با هماهنگی‌ ارتش مصر مشخص می‌شود.

این نخست وزیر لیبی که مورد تایید جهان است، اعلام کرد که دولتش تعامل با ترکیه را متوقف خواهد کرد چرا که این کشور برای گروه‌های رقیب دولتش در طرابلس سلاح فرستاده تا ملتش همدیگر را بکشند.

الثنی هشدار داد که اگر نیروهای وابسته به دولت وی مسلح نشوند حضور داعش در کشورش گسترش خواهد یافت.

سقوط هواپیماها فجر لیبی در نزدیکی مرزهای تونس

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند که هواپیماهای وابسته به نیروهای فجر لیبی که طرابلس را تحت تصرف دارند در نزدیکی مرزهای تونس سقوط کرد.

در همین حال منابع امنیتی تونس احتمال دادند که این هواپیما توسط "ارتش ملی لیبی" واژگون شده باشد.

انتهای پیام

کد N748563

وبگردی