آفتاب

هشدار جدی WHO نسبت به تاثیر صداهای بلند بر قدرت شنوایی

هشدار جدی WHO نسبت به تاثیر صداهای بلند بر قدرت شنوایی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: بیش از یک میلیارد نوجوان و جوان در سراسر جهان به دلیل قرار گرفتن در معرض صدا‌های بلند با خطر از دست دادن قدرت شنوایی روبرو هستند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بررسی سازمان جهانی بهداشت آمده‌ است: حدود یک میلیارد و 100 میلیون نوجوان و جوان به دلیل استفاده از هندزفری و دیگر وسایلِ گوش دادن به موسیقی، خود را در معرض سطح مخرب و آسیب‌زننده‌ای از صداهای بلند قرار می‌دهند که می‌تواند بر قدرت شنوایی‌شان تاثیر نامطلوبی برجای بگذارد.

دکتر «اتینه کروگ» مدیر دپارتمان مدیریت بیماری‌های غیرواگیر، معلولیت، خشونت و پیشگیری از آسیب‌های سازمان جهانی بهداشت گفت: افراد با انجام آنچه که لذت بردن از زندگی خود می‌دانند خود را با خطر از دست دادن قدرت شنوایی روبرو می‌کنند. هر چند می‌توان با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه ساده بدون به خطر افتادن قدرت شنوایی از زندگی روزمره لذت کافی را ببریم.

مطالعه سازمان جهانی بهداشت روی نوجوانان و جوانان 12 تا 35 سال از کشورهایی با میزان درآمد متوسط و بالا حاکی از آن است که نزدیک به 50 درصد این افراد در معرض سطح بالایی از صدا‌هایی هستند که از طریق استفاده از هندزفری و دیگر وسایل گوش دادن به موسیقی و صدا با آن مواجه می‌شوند.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهند افراد نوجوان و جوان می‌توانند با پایین آوردن شدت صدا، استفاده از گوشی هنگام مواجهه با صداهای گوشخراش و نیز محدود کردن استفاده از هندزفری و دیگر وسایل گوش دادن به موسیقی به مدت یک ساعت در روز سلامت شنوایی خود را حفظ کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، حدود 360 میلیون نفر در سراسر جهان دچار عارضه از دست دادن قدرت شنوایی به میزان متوسط تا شدید هستند که از عوامل مختلفی ناشی می‌شود هر چند نیمی از تمامی موارد از دست رفتن قدرت شنوایی قابل پیشگیری است.

انتهای پیام

کد N748551

وبگردی