آفتاب

دمشق: تخریب موزه موصل نتیجه عدم جدیت سازمان ملل در مقابله با داعش است

دمشق: تخریب موزه موصل نتیجه عدم جدیت سازمان ملل در مقابله با داعش است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه حمله داعش به موزه موصل در عراق نتیجه عدم جدیت کشورهای جهان در مقابله با گروه‌های تروریستی است گفت: مبارزه با تروریسم منوط به متوقف کردن اقدامات ترکیه، عربستان، قطر و اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری سوریه الآن، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست اخیر شورای امنیت در خصوص اوضاع انسانی سوریه گفت: مبارزه با تروریسم منوط به پایان دادن به اقدامات ترکیه، قطر، عربستان و اسرائیل است که همواره از داعش حمایت می‌کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: تروریست‌های داعش موزه موصل را ویران کردند و 100 قطعه باستانی از آثار باستانی سوریه را در لندن فروخته‌اند، و همه این اقدامات نتیجه عدم جدیت کشورهای عضو سازمان ملل در مقابله با داعش و جبهه النصره است.

وی تصریح کرد: با وجود ادامه حمایت از تروریست‌ها و آموزش نظامی مخالفان سوری نمی‌توان از بهبود اوضاع انسانی سخن گفت.

جعفری خاطرنشان کرد: ما از اظهارات برخی طرف‌ها درخصوص سوریه که می‌گویند "تا وقتی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت باقی بماند نیرو و قدرت داعش و جبهه النصره نیز بیشتر خواهد شد" تعجب می‌کنیم و در حقیقت باید بگویم چنین اظهارات خطرناکی هویت واقعی حامیان داعش و جبهه النصره را در سوریه، عراق، مصر، لیبی و لبنان و نیز دلایل ادامه اقدامات تروریست‌ها را برملا می‌کند.

وی گفت: دلیل اصلی ایجاد بحران انسانی در تعدادی از مناطق سوریه گسترش پدیده تروریسم است که از سوی طرف‌های خارجی حمایت می‌شود. لذا برای بهبود اوضاع انسانی ابتدا باید با پدیده تروریسم مقابله و سپس اقدامات یک جانبه برخی کشورها علیه سوریه را متوقف کرد.

وی گفت: ارتش سوریه براساس قوانین بین‌المللی به مقابله با تروریسم و حمایت از غیرنظامیان می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N748544

وبگردی