آفتاب
با تصویب مجلس؛

سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی افزایش پیدا می‌کند

سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی افزایش پیدا می‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از لایحه بودجه، نسبت به افزایش سرمایه سهم دولت در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی موافقت کردند.

به گز ارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح روز شنبه و در جریان بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه بند «ع» تبصره 3 را به تصویب رساندند.

بر این اساس معادل صددرصد از واگذاری کلیه فروشگاه‌ها، جایگاه‌های سوخت سنگواره‌ای (فسیلی)، انبارهای ذخیره علوفه و کالا، اراضی و مستحدثات مربوطه را که در اختیار شرکت‌های تعاونی عشایری و اتحادیه‌های مربوطه قرار دارند، در اختیار سازمان امور عشایر ایران قرار می‌گیرد تا به‌عنوان افزایش سرمایه سهم دولت در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی هزینه کند.

در بخش درآمدی این بند آمده بود که در اجرای ماده (17) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 23 /4 /1389 به سازمان امور عشایر ایران اجازه داده می‌شود کلیه فروشگاه‌ها، جایگاه‌های سوخت سنگواره‌ای (فسیلی)، انبارهای ذخیره علوفه و کالا، اراضی و مستحدثات مربوطه را که در اختیار شرکت‌های تعاونی عشایری و اتحادیه‌های مربوطه قرار دارند با قیمت کارشناسی و دریافت ده‌درصد (10%) قیمت به‌صورت نقد و مابقی به‌صورت اقساط پنجساله به شرکت‌ها و اتحادیه‌های بهره‌بردار واگذار کند و وجوه حاصل از واگذاری‌ها به حساب مربوطه نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود.

همچنین نمایندگان بند «د» تبصره 3 را به تصویب رساندند که بر اساس آن هزینه کارشناسی از محل منابع حاصل از واگذاری‌ها توسط سازمان خصوصی‌سازی قابل تأمین و پرداخت است.

انتهای پیام

کد N748510

وبگردی