آفتاب

آمریکا آموزش مخالفان سوریه را تا 6 هفته دیگر آغاز می‌کند

آمریکا آموزش مخالفان سوریه را تا 6 هفته دیگر آغاز می‌کند

پنتاگون اعلام کرد، ارتش آمریکا در حال بررسی آموزش و کمک به گروهی از مخالفان سوری "واجد شرایط" برای مقابله با داعش است؛ اقدامی که راه را برای آموزش این گروه ظرف چهار تا شش هفته در ترکیه باز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: حدود 100 "مخالف میانه‌روی سوری" برای حضور در این روند آموزشی و کمک گرفتن مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: 1500 تن دیگر شناسایی شده و برای بررسی‌های بیشتر پیش از تایید برنامه در حالت انتظار قرار گرفته‌اند.

سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا با اعلام اینکه بررسی گام مهمی است، گفت: ارزیابی ما این است که می‌توانیم ظرف چهار تا شش هفته دیگر این آموزش را آغاز کنیم.

یک هفته قبل آمریکا و ترکیه توافقی را برای استفاده از مکانی در ترکیه به منظور آموزش "مخالفان میانه‌روی سوریه" امضا کردند. ترکیه با تامین یک تاسیسات جدید برای این آموزش موافقت کرده است.

این سایت یکی از چهار مکانی است که شرکای ائتلاف ضد داعش و آمریکا ممکن است برای آموزش مخالفان سوری پیشنهاد دهند. اردن، عربستان و قطر پیشتر مکان‌هایی را برای آموزش نیروهای مخالف سوری پیشنهاد کرده بودند.

جان کربی ادامه داد: آموزش مخالفان سوری برای مقابله با داعش است که بخش‌هایی از عراق و سوریه را سال 2014 به تصرف خود درآورده‌اند و هدف آموزش آن‌ها سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیست.

وی گفت: روند آموزش مخالفان میانه‌روی سوری با تعدادی آغاز می‌شود به طوری که در هر گروه 200 تا 300 تن آموزش می‌بینند. هدف اصلی پنتاگون آموزش 5000 تا 5500 تن در هر سال است.

این مقام مسئول وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که واشنگتن چه کمکهایی را برای این نیروها هنگام بازگشت به کشورشان تامین می‌کند، گفت: هنوز هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

انتهای پیام

کد N748452

وبگردی