آفتاب
حسن بیگی:

اولین شاخصه دولت عملگرا برخورداری از سلامت مالی است

اولین شاخصه دولت عملگرا برخورداری از سلامت مالی است

اراک-سرپرست استانداری استان مرکزی گفت: همگرایی فکری و نظارت مستمر در دستگاه های اجرایی شهرستان ها کلید خدمت گذاری صادقانه به مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی، شامگاه جمعه در نشست با بخشداران و معاونان فرمانداران استان مرکزی با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری در قالب سیاست های ابلاغی، نقشه راه روشنی برای مسوولان و دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: تلاش برای تحقق این مهم با بکار گیری توان مسوولان و اقشار جامعه و بسیج فکر و امکانات ضروری است.

وی با اشاره به اینکه رعایت اخلاق و برخورد خوب مسئولان با مردم زمینه همگرایی و وحدت بیشتر است، افزود: برخورداری از اخلاق نیکو و گشاده رویی از مشخصات کارگزاران دولتی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

سرپرست استانداری استان مرکزی ادامه داد: کمترین توقع مردم از مسئولان، بخشداران و نمایندگان دولت برخورد خوب، صادقانه و به دور از سیاسی بازی است.

حسن بیگی رعایت موازین اسلامی و اخلاقی، کنترل رفتارها در شرایط سخت و راست گویی را از مهم‌ترین ویژگی های مسوولان برای کسب موفقیت و جلب رضایتمندی مردم عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه پاسخگویی صحیح و صریح به نیازهای مردم در افزایش اعتماد آنان نسبت به مسوولان نظام تاثیرگذار است، گفت: مردم برای رفع مشکلات و گرفتاری های خود به بخشداران و فرمانداران مراجعه کرده و انتظار همدلی و صداقت را از آنان دارند.

اولین شاخصه دولت عملگرا سلامت اداری است

سرپرست استانداری استان مرکزی اولین و مهمترین شاخصه یک دولت مقتدر و عملگرا، برخورداری از سلامت مالی و اداری است، اضافه کرد: مردم به عنوان ولی نعمتان این نظام، از مسوولان و کارگزاران خود انتظاراتی دارند که باید انجام شود.

حسن بیگی سلامت اداری را مهمترین شاخصه کارگزاران بخش دولتی دانست و افزود: با تکیه براین مهم می توان رضایتمندی عمومی در جامعه را گسترش داد.

وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید توجه به مشکلات و چالش های مردم کشور را مد نظر قرار دادند، گفت: مسوولان و تصمیم سازان کلان همواره بر شناسایی و رفع چالش های عمومی مردم تاکید دارند.

سرپرست استانداری استان مرکزی با بیان اینکه همگرایی فکری و نظارت مستمر در دستگاه های اجرایی شهرستان ها کلید خدمت گذاری صادقانه به مردم است، اظهار کرد: مدیریت اندیشه محور و مصلحت بین مردم از شاخص های مسوولان خدمت گذار است.

یکی از کارهای مهم دولت‌ها ایجاد امنیت به دنبال اعتمادسازی است

حسن‌بیگی با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم دولت ها ایجاد امنیت پس از ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان با استفاده از ساز و کارهای خاص است، افزود: بخشداران و فرمانداران باید در شوراهای تامین امنیت با حمایت از یکدیگر ارتباط قابل قبولی با این شورا و کمیته ها ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه رفتار بخشداران و تمامی مسوولان باید به گونه ای باشد که مردم احساس آرامش کنند و خود به عنوان مدافعان نظام در جامعه حضور داشته باشند، گفت: بخشداران باید با کنترل محسوس و نامحسوس از ادارات محدوده کاری، داشتن اطلاعات به روز در مورد بخش و شهرستان محل خدمت و حضور در مساجد و نماز جماعت بتوانند ضمن جلب رضایتمندی مردم سیاست های ابلاغی نظام را به خوبی اجرا کنند.

سرپرست استانداری مرکزی با بیان اینکه برای حفظ ارتباط با بدنه مردم، برقراری ارتباط با خانواده های شهدا، جانبازان و فرهیختگان و سرکشی از آنها الزامی است، تصریح کرد: فرهیختگان و خانواده‌های شهدا و جانبازان سرمایه های اجتماعی کشور هستند.

کد N748437

وبگردی