آفتاب
یک روانپزشک کودک:

اختلالات اعصاب و روان را در سنین کودکی درمان کنید

اختلالات اعصاب و روان را در سنین کودکی درمان کنید

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان بر لزوم پرداختن به درمان اختلالات اعصاب و روان در سنین کودکی تاکید کرد.

دکتر هوشنگ امیریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بسیاری از اختلالات اعصاب و روان از دوره کودکی آغاز می‌شود، گفت: چناچه درمان‌ها در سنین کودکی انجام شود، اختلالات به دوران بزرگسالی منتقل نمی‌شود.

وی بر لزوم پرداختن به درمان اختلالات اعصاب و روان در سنین کودکی تاکید کرد و افزود: با کنترل زمینه‌های پرخاشگری می‌توان میزان بروز ناسازگاری‌ها و مشکلات رفتاری را در فرد کاهش داد.

امیریان با بیان اینکه بیشترین مشکلات رفتاری و ناسازگاری‌ها در کودکان به شیوه برخورد با آن‌ها بر‌می‌گردد، گفت: رفتارهایی همچون قهری عمل کردن، پرخاشگری و... والدین و اطرافیان کودک و نوجوان زمینه‌های بروز ناسازگاری‌ها و مشکلات رفتاری را بوجود می‌آورد.

امیریان افزود: به نظر می‌رسد با استفاده از مراکز مشاوره می‌توان تا حدود بسیار زیادی از بروز ناسازگاری‌ها و مشکلات رفتاری در افراد در سنین بزرگسالی جلوگیری کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها از بردن فرزندان خود نزد روانپزشک واهمه دارند، گفت: روانپزشک‌ها با انجام اقدامات لازم نسبت به درمان مشکلات اعصاب و روان اقدام کرده و مراجعه به آن‌ها همچون سایر پزشکان سلامتی و آرامش را برای فرد و خانواده در پی خواهد داشت.

این روانپزشک گفت: باید اعتراف کرد که فرهنگ مراجعه به روانپزشک آنطور که باید و شاید در جامعه نهادینه نشده و این در حالیست که باید با برنامه‌ریزی مناسب این فرهنگ را بین مردم نهاینه کرد تا از این طریق میزان بروز مشکلات اعصاب و روان در جامعه به کمترین میزان خود برسد.

انتهای پیام

کد N748422

وبگردی