آفتاب
با تصویب مجلس؛

بند مربوط به حل مشکلات بازنشستگان فولاد به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

بند مربوط به حل مشکلات بازنشستگان فولاد به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نمایندگان مجلس بندی از لایحه بودجه را با هدف بررسی بیشتر و تعیین راهکاری برای حل مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح روز شنبه بند ج تبصره 3 لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.

این بند در جلسه قبلی مجلس به تصویب رسیده بود و نمایندگان پیشنهاداتی برای الحاق به بند ج را مطرح کردند که این پیشنهاد از سوی عزیزی نماینده شیروان مطرح شد.

وی در بیان پیشنهاداتش گفت که دولت 20 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی بازنشستگان صنعت فولاد بدهکار است که تصور می‌کرد این بدهی مربوط به دولت قبل است که بررسی‌ها نشان داد این درست نیست و دولت باید از محل بودجه سال گذشته بدهی را پرداخت کند.

وی گفت که بر این اساس پیشنهاد ما این است که مبلغ 177 هزار میلیارد ریال از محل بند الف و ج تبصره 3 در مورد واگذاری‌ها به بخش خصوصی اختصاص یابد تا بتوان مشکل بازنشستگان را حل کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد رئیس جلسه نیز با بیان این‌که این پیشنهاد برای بازشدن گره مشکل بازنشستگان فولاد باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد گفت که بندهای الف و ج تبصره 3 منابع لازم را ندارد.

نایب رئیس مجلس خطاب به نمایندگان گفت: تبصره الحاقی 16 به کل لایحه بودجه به دنبال حل مشکل صندوق بازنشستگان فولاد است، به همین دلیل پشنهاد ما این است که این تبصره جهت بررسی بیشتر و حل مشکل بازنشستگان فولاد به کمیسیون تلفیق ارجاع شود تا یک پیشنهاد جامع و کاملی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا بر این اساس نمایندگان با 146 رای موافق، 17 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با این پیشنهاد کردند واین تبصره به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

انتهای پیام

کد N748398

وبگردی