آفتاب

درخواست دمشق از جامعه جهانی برای هماهنگی با سوریه جهت مبارزه با تروریسم

درخواست دمشق از جامعه جهانی برای هماهنگی با سوریه جهت مبارزه با تروریسم

وزارت خارجه سوریه از جامعه بین‌الملل خواست تا به مبارزه با تروریسم و گروه‌های تندرو از طریق همکاری و هماهنگی کامل با سوریه پایبند باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت خارجه سوریه در دو نامه‌ای مشابه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در خصوص جنایت‌های گروه تروریستی و تکفیری داعش در حق شهروندان سوری در حومه حسکه اعلام کرد: گروه‌های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره و جیش الاسلام در راستای تفرقه‌افکنی و ایجاد بغض و کینه میان مردم جامعه‌ای تلاش می‌کنند که از دیرباز به برادری و گذشت میان تمامی اقشار خود شناخته شده است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: اگر کشورهایی که نام آنها شناخته شده است از این گروه‌های تروریستی تندرو حمایت مستقیم نمی‌کردند و به حمایت‌هایشان ادامه نمی‌دادند این اقدامات تروریستی صورت نمی‌گرفت.

در این نامه‌ها آمده است، دمشق این مساله را لازم و ضروری می‌بیند که جامعه بین‌الملل و کشورهای مخالف تروریسم و رادیکالیسم، کشورهای حامی تروریسم کورکورانه را که سوریه و ملت آن را بیش از چهار سال هدف قرار داده‌اند ملزم کنند تا از حمایت مالی و تسلیحاتی و آموزش این گروه‌ها دست بردارند و فشارهای لازم را جهت جلوگیری از ورود تروریست‌های خارجی به سوریه بر کشورهایی حامی تروریسم وارد کنند.

انتهای پیام

کد N748305

وبگردی