آفتاب
نیم نگاهی به تحقق شعار سال 93؛

ابراهیمی: تا تحقق کامل شعار سال فاصله زیادی وجود دارد

ابراهیمی: تا تحقق کامل شعار سال فاصله زیادی وجود دارد

یک عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است که تا تحقق کامل شعار سال فاصله زیادی وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره میزان تحقق شعار سال 93، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش‌هایی صورت گرفته است اما تا رسیدن به این شعار و تحقق کامل آن فاصله زیادی داریم. همیشه صحبت‌هایی مطرح و همایش‌هایی برگزار می‌شود اما باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا فاصله حرف تا عمل برطرف شود.

وی ادامه داد: در بخش اقتصاد و آن قسمتی که مربوط به تورم است دولت تلاش خوبی کرده و تا حدودی موفق شده تورم را پایین بیاورد که این قابل تقدیر و ارزشمند است. اما در بخش فرهنگ هیچ کدام از دولت‌ها تاکنون نتوانسته‌اند مطالبات رهبری را تأمین کنند. در فرهنگ خیلی عقب هستیم و خلأهای زیادی وجود دارد که می‌طلبد توجه بیشتر، بودجه بهتر و هماهنگی مناسب‌تری در این زمینه وجود داشته باشد. در این بخش گاه جزیره‌ای عمل می‌شود و نتیجه‌ای که باید به دست بیاید، دیده نمی‌شود.

ابراهیمی همچنین درباره عزم ملی، گفت: عزم ملی یعنی دولت باید خیلی از امور را به مردم واگذار و مردم را برای به صحنه آمدن تشویق کند ولی متأسفانه ما مردم را نادیده گرفته‌ایم. عده‌ای متنفذ وجود دارند که از برخی تسهیلات استفاده می‌کنند و این تسهیلات به مردم نمی‌رسد.

وی افزود: بعضی ارقام را مثل 6500 میلیارد وقتی آدم می‌شنود نمی‌داند واقعی است یا خیر. واقعاً اگر چنین ارقامی با نظارت، کنترل و حساب و کتاب در بخش کشاورزی و تولید هزینه شود، اتفاقات خوبی خواهد افتاد. اما وقتی نظارت و کنترلی وجود نداشته باشد بعضی ها که اهل سوءاستفاده هستند از این مبالغ استفاده می‌کنند و دلسوزان چه در صنعت و چه در کشاورزی نمی‌توانند کاری انجام دهند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان اظهار کرد: به جای این‌که بعضی تسهیلات به برخی افراد خاص تعلق گیرد، بهتر است در جایی که نیاز است مثل کشاورزی و صنعت و تولید هزینه شود. تا تولید نباشد عزم ملی را نخواهیم دید و عزم ملی وقتی به وجود می‌آید که امکانات عادلانه تقسیم شود و به مردم میدان داده شود تا مردم به صحنه بیایند اما متأسفانه این امر تا کنون تحقق پیدا نکرده است.

انتهای پیام

کد N748261

وبگردی