آفتاب
حجت الاسلام حسینی:

رسانه ها در تبلیغ فرهنگ کتاب کوشا باشند

رسانه ها در تبلیغ فرهنگ کتاب کوشا باشند

قزوین- نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها باید در تبلیغ فرهنگ کتاب و معرفی آثار سومند به مردم کوشا باشند تا نهادینه شدن مطالعه در کشور تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی حسینی جمعه شب دربازدید از دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب قزوین در گفتگو با خبرنگاران گفت: در تمدن اسلامی از دیر باز کتاب یکی از ویژگی های جدا نشدنی از زندگی مسلمانان بوده است و امروزه هم ما باید این ویژگی ارزشمند را در زندگی خود حفظ کنیم و از فرهنگ کتاب دور نشویم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش رسانه ها در اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهارداشت: رسانه ها باید در تبلیغ فرهنگ کتاب و معرفی آثار سودمند به مردم کوشا باشند چرا که از این طریق می توانند سهم درخور و ارزشمندی در فرهنگ کشور ایفا کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط حاضر که دشمنان جنگ خود با کشور ایران را در درجه اول در جبهه فرهنگی قرار داده اند روی آوردن به فرهنگ کتابخوانی که در خدمت فرهنگ متعالی انقلاب شکوهمند اسلامی است، می تواند موفقیت های بسیاری را برای مردم ما در این جنگ فرهنگی رقم بزند.

کارگاه فیبا و شابک در نمایشگاه کتاب برگزار شد

در ادامه کارگاه ها و فعالیت های جانبی نمایشگاه کتاب جمعه شب" کارگاه آشنایی با فیپا و شابک" در بخش مخصوص مراسم و نشست های نمایشگاه با حضور سلطانی مدرس فیپا و احمدی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

در این کارگاه سلطانی در خصوص تاریخ و مفاهیم اولیه و اساسی فیپا و شابک و به کارگیری روش های فهرست نویسی برای آثار مکتوب مطالبی بیان کرد.

کد N748259

وبگردی