آفتاب

افزایش دما در بیشتر نقاط کشور /تجمع آلاینده ها در شهر های صنعتی

افزایش دما در بیشتر نقاط کشور /تجمع آلاینده ها در شهر های صنعتی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دمادر بیشتر نقاط کشور و تجمع آلاینده ها در شهر های صنعتی طی دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: طی 24 ساعت آینده سامانه بارشی نیمه شرقی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. بر همین اساس برای مناطق مذکور بارش باران و برای مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی،  این سامانه بارشی از اواخر وقت امروز از مرزهای شرقی کشور خارج می شود. همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید امشب و فردا  مواج و طوفانی خواهد بود این شرایط برای دریای عمان فقط در روز شنبه رخ خواهد داد.

وظیفه اظهار داشت: در روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر نقاط کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما و در شهرهای صنعتی افزایش نسبی آلاینده ها پیش بینی می شود. مجددا از روز دوشنبه بعداز ظهر با ورود یک سامانه بارشی دیگر از سمت شمال غرب کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ابتدا نوار شمالی کشور و بتدریج نیمه غربی و برخی از مناطق شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: فردا آسمان تهران صاف و در پاره‌ای نقاط غبار آلود پیش بینی شده است. بیشینه  و کمینه دمای پایتخت با یک درجه افزایش نسبت به امروز به ترتیب به  11  و 2 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

 

کد N748120

وبگردی