آفتاب
معاون آموزشی وزارت علوم در دانشگاه تبریز بیان کرد

کنترل کمی، ارتقای کیفی و اقتدار سه رویکرد اصلی وزارت علوم

کنترل کمی، ارتقای کیفی و اقتدار سه رویکرد اصلی وزارت علوم

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کنترل کمی، ارتقای کیفی و اقتدار و هماهنگی را سه رویکرد اصلی و سیاست راهبردی این معاونت بیان کرد و گفت: در دهه گذشته روند گسترش کمی مراکز آموزشی در حوزه های مختلف بیش از حد نیاز جامعه بوجود آمده بود که باید این روند اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، مجتبی شریعتی نیاسر، در نشست دبیران عمرانی مناطق هشتگانه دانشگاه‌های کشور، داشتن سرعت عمل بالا، اخلاق محوری، قانونمداری و فراجناحی عمل کردن را از جمله ویژگی های بارز برنامه های این معاونت برشمرد و گفت: همه مدیران، مسئولان، اساتید و دانشگاهیان یک ماموریت دارند و آن هم توسعه همه جانبه آموزش عالی کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از دانشگاه های جدید التاسیس با حداقل استاندارهای لازم مشغول فعالیت هستند که در صورت عدم کسب استانداردهای لازم، از پذیرش دانشجو تا رسیدن به استانداردهای لازم جلوگیری خواهد شد، خاطر نشان کرد: ارتقای کیفی شعار و رویکرد دوم این معاونت است که می خواهیم با کمک گرفتن از دانشگاه های جامع و برتر کشور و به ویژه با همفکری اساتید سرشناس دانشگاه ها این وضعیت را بهبود بخشیم.

شریعتی نیاسر همچنین با اشاره به رویکرد سوم این معاونت که مربوط به اقتدار و هماهنگی بود، اضافه کرد: در کنار نظارت دقیق و سیاست گذاری وزارت علوم، بسیاری از مسئولیت ها به مدیران دانشگاه ها و به خصوص دانشگاه های قدیمی و برتر تفویض می شود که با این کار می توان اقتدار وزارت و آنها را بالا برد که در این زمینه باید هماهنگی های لازم صورت گیرد؛ چرا که با هماهنگی، همفکری و مشورت می توان به اهداف تعیین شده رسید.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فعال کردن شورای عالی برنامه ریزی آموزشی را از دیگر اقدامات اساسی این معاونت اعلام کرد و خاطرنشان کرد: برنامه های آموزشی و سرفصل دروس در دانشگاه‌ها باید حداکثر 5 سال با تحول علوم در دنیا، به روز رسانی و متحول شود.

شریعتی نیاسر، در خاتمه اظهار داشت: برخی از مراکز آموزش عالی کشورمان با توجه به دور شدن از رسالت اصلی خود - نظیر آموزش از راه دور و یا آموزش های فنی و حرفه ای- احتیاج به کمک دارند که به جایگاه اصلی خود برگردند؛ البته این کار نیز یک شبه درست نمی شود و باید در این راستا هم صبر و حوصله کرد.

انتهای پیام

کد N748102

وبگردی