آفتاب
امام جمعه زاهدان:

دولت بداند اقتصاد مقاومتی با شعار اجرایی نمی شود

دولت بداند اقتصاد مقاومتی با شعار اجرایی نمی شود

زاهدان-نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهار داشت: دولت بداند سیاست اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبری معظم انقلاب مطرح شده است با شعار اجرایی نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه زاهدان اظهار داشت:حمایت فعلی دولت از تولیدکنندگان داخلی کافی نیست و اگر به دنبال پیش برد اقتصاد مقاومتی هستیم باید این رویکرد دولت تقویت شود.

وی افزود: استعدادهای نهان و آشکار ایران زمین به همراه سرمایه های انسانی توانمند و موقعیت جغرافیایی راهبردی این کشور، نباید تحت تاثیر تحریمها و فشارهای اقتصادی مورد غفلت قرار بگیرند بلکه باید روز به روز با شناسایی آن در صدد رشد و توسعه آن ها بر آییم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دولتمردان بدانند، اگر به دنبال توسعه اقتصادی هستیم باید سیاست های اقتصاد مقاومتی را از مرحله شعار به عمل در آوریم تا بتوانیم شکوفایی و رشد اقتصادی را در ایران به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: افرادی که مسوول اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه بودند اکنون با گذشت بیش از یکسال از تبیین این سیاست ها باید به مردم توضیح دهند که اکنون در کجای اجرای اقتصاد مقاومتی قرار داریم.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: بدون شک مسوولان و مردم هماهنگ با هم و با نظم خاص باید موضوع تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنند چرا که ترویج الگوهای عملی در فرهنگ سازی این نوع اقتصاد در جامعه نیازمند هم اندیشی، همدلی و وفاق کلیه دستگاه های حاکمیتی کشور و مردم با یکدیگر است.

وی افزود: با تحقق اقتصاد مقاومتی می توان ضمن تقویت منابع داخلی و اصلاح الگوی مصرف، اقتصاد را از وابستگی به نفت خارج کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهارکرد: ایجاد اشتغال پایدار و فرصت های شغلی با توجه به نیاز جامعه از محورهای اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به تحریم های غرب و استکبار علیه کشور ادامه داد: درست است که تحریم ها موجب کندی کارها می شود، اما موجب خودکفایی و دستیابی به دستاوردهای روز علم دنیا شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان همچنین بر نقش مردم در پیش برد سیاست اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و  گفت: در آستانه سال نو، باید خودمان را در محکمه وجدان محاکمه کنیم که از زمان ابلاغ این سیاست تا کنون چه اقداماتی برای تحقق آرمان رهبری انجام داده ایم.

خطیب جمعه زاهدان افزود: دولتمردان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اضلاع مثلت سیاست اقتصاد مقاومتی هستند که باید برای عملیاتی شدن این سیاست در کنار هم قرار گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مردم پایه اصلی سیاست اقتصاد مقاومتی هستند و دولت وظیفه نظارت و حمایت از مردم در قالب جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت خارجی و ممانعت از ورود و خروج کالاهای قاچاق، تدوین سیاست های مدبرانه برای کمرگات و بازارچه های مرزی در این رابطه و حمایت و نظارت دقیق بر تولیدکنندگان را بر عهده دارد.

امام جمعه زاهدان گفت: دولتمردان باید با اهتمام هر چه بیشتر سامانه بانکی و سازمان های اقتصادی مرتبط با اقتصاد مقاومتی را فعال کنند و در مقابل مردم هم باید برای تحقق این سیاست که بیشترین نفع آن به خودشان به عنوان صاحبان اصلی کشور بر می گردد، به صحنه بیایند.

وی به شرایط اقتصادی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان به بخش صنعت بستگی دارد و باید با حرکت جهشی بتوانیم در این بخش روی پای خود بایستیم.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از خطبه ها بر معاصر سازی شخصیت حضرت زهرا (س) تاکید کرد و گفت: باید ابعاد مختلف زندگی صدیقه کبری (س) اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به نسل جوان معرفی شود.

وی ادامه داد: باید به نسل جوان بفهمانیم که حجاب برای حضور اجتماعی زنان و یک زینت تلقی می شود که البته در این میان باید محدوده حجاب و عفاف هم برای زنان و هم برای مردان مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد:زمانی می توانیم به بخشی از فضایل بیکران این بانوی بزرگوار آگاهی پیدا کنیم که طهارت نفس و تصفیه باطن داشته باشیم.

کد N747994

وبگردی