آفتاب

افزایش مخالفتها با سخنرانی «نتانیاهو» در کنگره آمریکا/بازی با آتش

افزایش مخالفتها با سخنرانی «نتانیاهو» در کنگره آمریکا/بازی با آتش

شماری از سناتورهای کنگره و حتی یک گروه لابی رژیم صهیونیستی از نخست وزیر رژیم اسرائیل خواستند تا در کنگره آمریکا سخنرانی نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه ایندیپندنت، مخالفت ها با سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا در مخالفت با سیاست های کاخ سفید درباره برنامه هسته ای ایران بالا گرفته است.

بنا بر این گزارش حتی «جی استریت» که یک گروه لابی طرفدار رژیم صهیونیستی است از نخست وزیر این رژیم خواسته است تا از سخنرانی علیه سیاست های دولت اوباما در قبال ایران در کنگره امریکا خودداری کند.

این لابی صهیونیست در مطلبی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به نزدیک بودن سخنرانی وی به انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی نوشت: کنگره آمریکا عرصه مبارزه انتخاباتی تو نیست.

جرمی بن آمی، بنیان گذار و رئیس این گروه در این خصوص گفت: نخست وزیر اسرائیل با تشدید این اختلاف ها با آتش بازی می کند و این مسئله می تواند در درازمدت به اجماع دو حزبی در مورد تعهدات بنیادین آمریکا لطمه بزند.

علاوه بر مخالفت کاخ سفید همچنین حدود 20 نماینده دموکرات سنا نیز اعلام کرده اند که در جلسه سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره حضور نخواهند داشت.

بنیامین نتانیاهو به دعوت رئیس کنگره آمریکا و با وجود مخالفت های شدید کاخ سفید قصد دارد 12 اسفند در کنگره آمریکا در انتقاد از سیاست های باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران سخنرانی کند.

کد N747982

وبگردی