آفتاب
رییس کمیسیون بهداشت مجلس:

تولید تجهیزات پزشکی، توجیه اقتصادی ندارد

تولید تجهیزات پزشکی، توجیه اقتصادی ندارد

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه تولید تجهیزات پزشکی شاید توجیه اقتصادی وجود نداشته باشد اما در زمینه تجهیزات بهداشتی مورد استفاده، کشور از وضعیت خوبی برخوردار است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حسینعلی شهریاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تحریم‌ها باعث می‌شود ایران به خودکفایی برسد، اظهار کرد: هنوز در تامین تجهیزات پزشکی دچار مشکل هستیم و تولید آن مقرون به صرفه نیست.

وی در خصوص بودجه تعیین شده برای بهداشت و درمان سال آینده، عنوان کرد: جای نگرانی برای بودجه حوزه سلامت نیست و بودجه خوبی برای این امر اختصاص یافته است؛ یک درصد ارزش افزوده و 10 درصد بودجه یارانه‌ها که برای بودجه سلامت تخصیص یافته بود، دائمی شد و خوشبختانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بدون حاشیه و به خوبی مدیریت می‌کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در زمینه بهداشت و پیشگیری تلاش خود را افزایش دهیم زیرا درمان، هزینه‌بر است و به هر میزانی که در زمینه درمان هزینه کنیم ممکن است کم باشد.

شهریاری ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که مردم بیمار نشوند که این موضوع فقط از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست و دیگر سازمان‌ها از جمله جهاد کشاورزی، استاندارد، محیط زیست و ... در زمینه اصلاح سبک زندگی و تغییر الگوی سبدغذایی نقش دارند.

وی در خصوص سطح نمایشگاه تجهیزات پزشکی مشهد، تصریح کرد: این نمایشگاه از سطح بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه سال جاری به نام سال «اقتصاد مقاومتی» است، برگزاری چنین نمایشگاهی موجب خوشحالی است.

انتهای پیام

کد N747944

وبگردی