آفتاب

سفر 3 ساعته پادشاه اردن به مصر و دیدار با سیسی

سفر 3 ساعته پادشاه اردن به مصر و دیدار با سیسی

پادشاه اردن در سفری کوتاه به قاهره با رئیس‌جمهوری مصر دیدار و دو طرف درباره راه‌های مقابله با تروریسم و تعامل با بحران‌های سوریه، عراق و لیبی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه الجزیره، عبدالله دوم، پادشاه اردن روز پنجشنبه برای دیداری سه ساعته وارد مصر شد و عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در فرودگاه قاهره به استقبال وی رفت. دو طرف در این دیدار بر دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه به گونه‌ای که حافظ وحدت و تمامیت ارضی سوریه باشد و حمایت از اقدامات دولت عرق در حفظ امنیت و آرامش در این کشور و همچنین وضعیت لیبی تاکید کردند.

طبق بیانیه دفتر پادشاهی اردن، در این دیدار کوتاه دو طرف توافق کردند برای تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی یک گروه مشترک برای تعیین چارچوب چالش‌های منطقه‌ای تشکیل دهند.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری مصر نیز در این دیدار کوتاه مسایل مهم مشترک دو کشور از جمله مقابله با تروریسم، بحران سوریه و شرایط کنونی عراق، یمن و لیبی بررسی شد.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن روز چهارشنبه برای اولین‌بار پس از آغاز پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز در ژانویه گذشته به عربستان سفر کرد.

براساس گزارش خبرگزاری، آناتولی به نقل از یک منبع در ریاست‌جمهوری مصر، سیسی نیز روز یکشنبه به عربستان سفر خواهد کرد.

اردن از جمله کشورهای عربی است که مستقیماً در حملات هوایی ائتلاف ضدداعش که از چند ماه‌ پیش در سوریه و عراق آغاز شده، شرکت کرد و به دنبال کشته شدن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی به دست داعش در ماه گذشته، نیروی هوایی این کشور حملات خود علیه پایگاه‌های داعش در سوریه را به شدت افزایش داده است.

اردن که در حال حاضر تنها کشور عربی عضو شورای امنیت است به تازگی تلاش کرده قطعنامه‌ای شامل افزایش حملات علیه تروریست‌های لیبی و لغو ممنوعیت ارسال سلاح برای دولت این کشور را به تصویب برساند.

برخی کشورهای عربی و غربی در مخالفت با اقدامات مصر و اردن، برای توقف درگیری‌های مسلحانه و مقابله با گروه‌های تروریستی از جمله داعش که به تازگی مسوولیت قتل 21 مسیحی مصری را بر عهده گرفته، بر لزوم اتخاذ راه‌حلی سیاسی در لیبی تاکید می‌کنند.

انتهای پیام

کد N747872

وبگردی