آفتاب
المانیتور مدعی شد:

مخالفت لابی «آیپک» با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا

مخالفت لابی «آیپک» با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا

یک منبع مطلع اعلام کرد خبر سخنرانی «نتانیاهو» در کنگره آمریکا سران این لابی را هم شوکه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المانیتور،«آیپک»  لابی صهیونیسم در آمریکا با سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژِیم صهیونیستی در کنگره آمریکا مخالف است.

در این گزارش ادعا شده است کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل معروف به «آیپک» که دومین لابی قوی در آمریکا می باشد و از زمان تشکیلش در سال 1951 به عنوان بازوی دولت های مختلف رژیم اسرائیل در آمریکا بوده و منافع شایانی را به این رژیم رسانده است با سخنرانی نخست وزیر رژیم اسرائیل که قرار است روز 12 اسفند در کنگره آمریکا درباره تهدیدات ایران صورت گیرد مخالف است.

این خبر را یک منبع که نامی از وی برده نشده اعلام کرده است. به گفته این منبع بعد از شنیدن این خبر توسط ایپک، رهبران این گروه شوکه شده بودند چونکه اصلا در جریان آن نبوده اند.

در پی تهدید اوباما به وتوی تحریم های احتمالی مصوب کنگره علیه ایران، «جان بوینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو دعوت کرد تا برای سخنرانی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و تهدیدات ایران به واشنگتن سفر کند.

کاخ سفید انجام چنین کاری از سوی نتانیاهو را بدون هماهنگی با کاخ سفید خارج از عرف دیپلماتیک خوانده و با آن مخالفت کرده است و اعلام داشته باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیداری با وی نخواهد داشت.

این منبع همچنین به این رسانه گفته است اقدامات نتانیاهو موجب شده است لابی آیپک در نازلترین سطح قدرت خود قرار داشته باشد.

کد N747870

وبگردی