آفتاب
آیت الله طباطبایی نژاد:

رئیس جمهور افراد اهل صدق اطراف خود بگذارد

رئیس جمهور افراد اهل صدق اطراف خود بگذارد

اصفهان – امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه صداقت مسئله مهمی است گفت: همین آماری که داده می شود تورم در کشور به صفر رسیده است نشان دهنده این است که افراد اهل صدق اطراف انسان نسیت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان افزود: یکی از مشکلات مملکت ارائه گزارشات زیادی است که داده می شود و واقعا انسان وقتی این گزارشات را می بیند کیف می کند اما وقتی در عمل مشاهده می شود آمار ارائه شده در آن جایی ندارد.

وی ادامه داد: همین آماری که رئیس جمهور می گوید تورم به صفر رسیده است نتیجه همین است که اهل صدق اطراف انسان نیست.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: در خصوص مسئله آب نیز در این دولت مطرح شد کاری که در حیطه آب انجام شده است در  طول تاریخ نشده است اما این در حالی است که در قبل از انقلاب تنها ۱۷ سد در کشور وجود داشته است که این آمار اکنون به ۱۸۰ سد رسیده است و یا همین تونل سوم کوهرنگ که برای آن هزینه زیادی شده است و همین است که می گویم باید اهل صدق اطراف انسان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت صداقت اشاره نمود و بیان داشت: همین شهادت های دروغی که برخی در دستگاه قضا می دهند و یا پول می گیرند تا شهادت دروغین دهند و یا شهادت ندهند نیز اشتباه است و این افراد جزء منافقین هستند.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: کسی که حرف بزند اما دروغ باشد سخنان او نیز از منافقین است.

طباطبایی نژاد در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) بیان داشت: ایشان فرموده اند اگر می خواهید انسان خوب و بد و یا مومن و یا غیر مومن را از هم تشخیص دهید به سجود  رکوع آن نگاه نکنید که این موضوع دلیل بر خوبی نیست چه بسا این طول دادن همین سجده و یا رکوع بر اساس عادت باشد و این دلیل بر خوبی نیست و باید شما نگاه کنید به راستگویی و امانت داری و شخصی که راستگو و امانت دار باشد آن شخص انسان خوبی است.

به گزارش مهر امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود به مناسبتهای هفته نیز اشاره نمود و بیان داشت: در هفته پیش رو سالگرد تاسیس بنیاد مستصعفین را داریم که این موضوع دقیقا پس از پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد و این نشان از آن دارد که حضرت امام از همان جوانی در نظر داشتند همه خواسته های امیر  المومنین (ع) را پیاده کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) پنج الی شش روز بعد از آن دستور تشکیل کمیته امداد را دادند که آن هم برای حمایت از مستضعفان بود.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود بر ضرورت پرداخت مالیات نیز تاکید کرد و بیان داشت: در هیچ جای دنیا نقطه ای همانند ایران به این آرامش وجود ندارد و حتی در کشورهایی که ادعای امنیت دارند آنها در آشوب زندگی می کنند و وظیفه شرعی ماست که مالیات دهیم و نباید از زیر بار پرداخت مالیات فرار کنیم.

وی ادامه داد: البته برخی اوقات مالیات بگیرها هم زور می گویند و برخی ادقات جریمه هایی می گیرند که ۱۰ برابر اصل مالیات است و باید با محبت با مردم رفتار کنیم و زورگویی نکنیم و باید یکسری از امور در امور مالیاتی اصلاح شود و با مردم رفتار خوبی داشته باشیم.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: مردمی که در راه انقلاب اسلامی جان می دهند برای آنها مال که مسئله ای نیست و باید اندازه ای با انصاف و ملاحظه با مردم برخورد کنیم.

امام جمعه اصفهان در بخش پایانی سخنان خود به شهادت حضرت زهرا(س) نیز اشاره نمود و بیان داشت: حضرت زهرا (س) و حضرت ابا عبدالله حسین (ع)  دو بزرگواری هستند که عزا داری برای آنها درس است و به ما درس ایمان می دهند.

 

کد N747868

وبگردی