آفتاب
عضو کمیسیون عمران:

سایه رکود مسکن بر اقتصاد مشهود است

سایه رکود مسکن بر اقتصاد مشهود است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس معتقد است که سایه رکود در بخش مسکن بر اقتصاد کشور و در همه بخش‌ها، مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، محمدرضا رضائی کوچی در اختتامیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز، سیاست‌های حوزه مسکن را غیرشفاف توصیف کرد.

او اضافه کرد: این سیاست‌های غیرشفاف سبب رکود در این زمینه شده و نخستین خواسته کمیسیون عمران از دولت شفاف‌سازی سیاست‌های بخش مسکن است.

رضایی تصریح کرد: با وجود اینکه وزیر راه و شهرسازی جلسات متعددی با بانک‌های کشور داشتند اما خروجی در این زمینه مناسب نیست و نه مردم و نه انبوه‌سازان تکلیف خودشان را نمی‌دانند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رکود مسکن سایه سنگین بر سایر مشاغل و فعالیت های اقتصادی ایجاد کرده که به وضوح می‌توان آن را مشاهده کرد.

وی در ادامه گفت: هرچند جامعه مهندسی در کشور فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند اما هنوز تا رسیدن به اهداف عالیه فاصله زیادی دارند.

رضایی گفت: از نظر کیفی، مهندسان بخش ساختمان در کشور نسبت به دو دهه گذشته ارتقا پیدا کرده‌اند اما متأسفانه مراقبت از ساختمان‌ها در کشور ما پس از پایان ساخت به افرادی غیرمتخصص سپرده می‌شود در حالی که باید همان‌قدر که ساخت ساختمان مهم است نگهداری و مراقبت از آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی فقدان بیمه ساختمان‌ها در برابر حوادث را از دیگر مشکلات حوزه ساخت و ساز برشمرد و گفت: با توجه به اینکه کشور ما در کمربند زلزله قرار دارد بیمه ساختمان‌ها ضرورت دارد.

رضایی با بیان اینکه بیمه اجباری واحدهای مسکونی در کشور مغفول مانده که باید در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه ساخت و ساز سالانه میلیاردها دلار هزینه می‌شود که باید این هزینه‌کردها علمی، تخصصی و هدایت شده و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا باشد تا منافع مردم و کشور را تامین کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از دو دهه از آخرین بازنگری و تجدیدنظر در قوانین ساختمان در کشور می‌گذرد و در شرایط کنونی نیازمند بازنگری و به روز رسانی این قوانین متناسب با نیازهای امروز جامعه هستیم.

انتهای پیام

کد N747846

وبگردی